19 دی: دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته جاری محموله جدید دارویی انسان دوستانه برای کمک به غزه به سازمان هلال احمر اهدا خواهد شد.
پنجمین نشست کارگروه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی فعالان نظام سلامت برای مردم مظلوم غزه در اداره کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
در این نشست که در آستانه روز جهانی کودک برگزار شد، نمایندگان بخش های مختلف نظام سلامت ضمن اعلام آمادگی برای حمایت و حضور در تجمع امروز ۲۷ آبان ماه در تهران و سایر شهرها، گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته با موضوع کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه ارائه کردند.
در این نشست دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به انعکاس وسیع تجمع محکومیت شهادت ۲۰۰ نفر کادر درمانی بیمارستان‌های غزه در بیمارستان‌های کشور در ۲۲ آبان ماه اشاره کرد و گفت: اداره کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت بیانیه‌ها و گزارش برنامه‌های واحدهای مختلف را به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد و در همین رابطه بیانیه ۷۲ انجمن علوم پزشکی و نامه بیمارستان‌های خصوصی به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ترجمه و در فضای رسانه‌ای بین‌المللی منعکس شده است.
به گفته دکتر محمدحسین نیکنام، در هفته جاری محموله جدید دارویی انسان دوستانه برای کمک به غزه به سازمان هلال احمر اهدا خواهد شد. همچنین کارگاه آموزشی و جریان شناسی یهودیت و صهیونیزم اسرائیلی در تاریخ فلسطین با حضور کارشناسان و مدیران ستادی و دانشگاهی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دیگر واحدها برگزار می شود.
وی ضمن اشاره به شهادت بیش از ۲۰۰ نفر از همکاران درمانی در حین خدمت به مردم در کنار بمباران و تخریب کامل۵۳ دستگاه آمبولانس، ۱۳۵ مرکز درمانی، ۲۱ بیمارستان و۴۷ مرکز بهداشتی درمانی در غزه، از برگزاری تجمع محکومیت شهادت کادر درمانی و تخریب اماکن و تجهیزات بیمارستانی غزه در آینده نزدیک با توجه به پیگیری انجمن‌های مردم نهاد حوزه سلامت، انجمن‌های علوم پزشکی، مراکز و موسسات درمانی خیریه و بیمارستان‌های خصوصی خبر داد.
در پایان این نشست بر تقویت و ظرفیت‌سازی تفاهم نامه‌های فی مابین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر کشورها و همچنین ظرفیت‌سازی انجمن‌های علمی پزشکی و سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت با انجمن‌ها و سازمان‌های متناظر بین‌المللی با موضوع حمایت از مردم غزه تاکید شد.
در این نشست نمایندگانی از کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع، معاونت بهداشت، معاونت درمان، سازمان غذا و دارو و معاونت فرهنگی و دانشجویی، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اداره کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه و سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر و گروه‌های دارویی برکت و دارویی تیپیکو، سازمان انتقال خون و سازمان اورژانس کشور، معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره کل خیرین و موسسات مردم نهاد سلامت و دبیرخانه انجمن‌های علوم پزشکی حضور داشتند.
  • نویسنده :
  • منبع :