19 دی: دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از احتمال گشوده‌شدن جبهه‌های جدید در صورت عدم آتش بس در جنگ غزه خبر داد و گفت: رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی در این جنگ نخواهد داشت.
محسن رضایی در مصاحبه زنده با شبکه المیادین لبنان درباره جنگ غزه و تحولات پیش رو، در ابتدا با اشاره به مقاومت ستودنی مردم و رزمندگان غزه به آن‌ها سلام فرستاد و گفت: مردم غزه و رزمندگان حماس و جهاد اسلامی، درود خدا بر شما که بر قله مقاومت ایستاده اید و برای اسلام آبرو خریدید و نشان دادید اسلام، عدالت و آزادگی شکست ناپذیر است و مطمئنیم شما پیروز هستید.
وی با بیان اینکه حادثه ای بزرگ در جغرافیایی کوچک اتفاق افتاده است، تصریح کرد: جنگ غزه با اینکه در جغرافیای کوچکی اتفاق می افتد اما بسیار حادثه بزرگی است و امروز دیدیم جنگ از غزه به دریای سرخ کشیده شده است و مجاهدین با غیرت یمن وارد شده اند، منطقه امروز مانند بشکه باروت است و هر آن ممکن است منفجر شود و این جنگ بسیار سرنوشت ساز خواهد بود و جبهه مقاومت بزرگ و عظیم خواهد شد.
رضایی در پاسخ به سوال مجری شبکه المیادین مبنی بر اینکه چرا این نبرد می تواند سرنوشت و آینده اسرائیل و مقاومت را مشخص کند، گفت: اولین مورد این است که رژیم صهیونیستی حتما شکست خواهد خورد و جنگ انقلابی بر جنگ کلاسیک پیروز می شود چنانکه در ویتنام، آمریکا و فرانسه شکست خوردند. بعد از انقلاب اسلامی ایران جنگ ابداعی انقلابی اسلامی بوجود آمد و در جنگ های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه محور مقاومت با رژیم صهیونیستی، اسرائیل از نیروی های انقلابی شکست خورد، مانند آنچه در عراق برای آمریکا در مواجهه با مقاومت عراق رخ داد.
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تشریح وضعیت جنگ غزه گفت: اسرائیل خود را در دسترس مقاومت غزه قرار داده است و حماس و جهاد اسلامی برای آن ها در غزه باتلاقی ساخته و برنامه دارند و امروز تنها چیزی که اسرائیل به دست آورده، بی آبرویی به واسطه کشتار فجیع زنان و کودکان است.
رضایی در ادامه در خصوص آینده جنگ اظهار داشت: بعد از این جنگ که به احتمال زیاد به شکست اسرائیل خواهد انجامید، بلافاصله نتانیاهو سقوط خواهد کرد و سال های پس از این جنگ، سال های بسیار سخت و رو به افولی برای اسرائیل خواهد بود.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که مقاومت فلسطین تا چه مدت قابلیت ادامه جنگ و مقاومت را خواهد داشت، بیان کرد: امروز حماس و جهاد اسلامی فقط در غزه نیستند و نه تنها در کرانه باختری بلکه اتاق جنگی مشترک شامل مقاومت لبنان و یمن و عراق هم در این جنگ حضور دارند و پیش بینی می شود جنگ در هفته های آینده گسترده تر شود و اقدامات بیشتری صورت بگیرد.
رضایی در پاسخ به سوال مجری المیادین در خصوص اقدام یمن در توقیف کشتی اسرائیلی بیان داشت: اشتباه بزرگ آمریکا و اروپا دست کم گرفتن حادثه طوفان الاقصی است؛ امروز کینه بزرگی در دل ملت های مسلمان شکل گرفته است و در حال متراکم شدن است. اگر این جنگ و وحشی گری صهیونیست های غاصب ادامه پیدا کند، دولت های اسلامی دیگر قادر به کنترل ملل خود نخواهند بود و مساله فلسطین دیگر به روال گذشته ملی یا عربی یا حتی محدود به کشورها و ملت‌های اسلامی نیست و امروز فلسطین مساله بین المللی است و تمام جهان از رژیم خونخوار صهیونیستی متنفر است و اینکه آمریکایی ها اقدام یمن را تهدید علیه صلح جهانی بخوانند و برای مثال به شورای امنیت ببرند، بی فایده است و یمنی ها همین امروز آمادگی اعزام ۵۰۰ هزار رزمنده از جنوب فلسطین به سرزمین های اشغالی را دارند.
وی در پاسخ به سوال مجری المیادین با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه ایران از مقاومت عراق، یمن و حزب الله خواسته که این اقدامات را انجام دهند، پرسید: آیا این اظهارات درست است؟ با اشاره به اشتباه محاسباتی غرب در خصوص ارتباط ایران و محور مقاومت تصریح کرد: اشتباه اول غربی ها این است که فکر می‌کنند ایران مانند آن ها در مواجهه با دوستان خود دستوری برخورد می‌کند و اشتباه دوم آن ها این است که مقاومت را نمی شناسند و متوجه نیستند که رهبران مقاومت در لبنان و یمن و عراق انسان های با تدبیر و شجاع و خود دارای توانایی تصمیم گیری هستند.
وی ادامه داد: ما از مقاومت حمایت می‌کنیم اما از آن ها جلوتر حرکت نمی‌کنیم. ما نه دستور می دهیم و نه مانع می شویم و اگر غربی ها می خواهند جنگ گسترده نشود، اسرائیل را وادار به آتش بس و عقب نشینی کنند و آمریکا پایش را از این ماجرا بیرون بکشد تا طرفین جنگ پس از آتش بس، با مذاکره، اسرای خود را مبادله کنند.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که شما بارها به احتمال گسترش جنگ و عمیق‌تر شدن آن اشاره کردید و حتی وزیر خارجه ایران هم این احتمال را مطرح کرد و به نظر شما این گسترش چگونه خواهد بود، پاسخ داد: جنگ فقط در غزه محدود نخواهد بود، کشتی ها، هواپیماها و دفاتر صهیونیست ها در جهان اسلام پراکنده اند و اگر خون جوانان مسلمان به جوش بیاید دیگر این اماکن نه تنها در کشورهای جهان اسلام بلکه حتی در اروپا و آمریکا هم امنیت نخواهند داشت چرا که مساله فلسطین تبدیل به مساله انسانی شده و حقوق بشر غربی و آمریکایی را زیر سوال برده است و هر روزی که جنگ غزه بیشتر ادامه پیدا کند احتمال گسترش جنگ بسیار بیشتر است و توصیه ما آتش بس و خروج اسراییل از غزه است.
رضایی در پاسخ به سوال مجری المیادین درباره ادعای آمریکایی ها در خصوص ارسال پیام برای ایران گفت: آمریکا نه یک پیام بلکه چندین پیام به ایران داده است و مسئولان ما پاسخ آن ها را داده اند و امروز همه می‌دانند اگر آمریکا پایش را از معرکه بیرون بگذارد اسرائیل به سرعت عقب نشینی خواهد کرد و آن‌ها باید این کار را بکنند. اگر رژیم صهیونیستی از غزه عقب نشینی نکند و به جنایاتش پایان ندهد طی هفته های آینده احتمال گشوده شدن جبهه های جدید علیه آنها وجود دارد.
وی در پاسخ به سوال مجری در خصوص اجلاس کشورهای عربی و اسلامی در ریاض و اینکه چقدر همگرایی بین کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین خواهد بود؛ پاسخ داد: روابط کشورهای اسلامی روز به روز بهتر خواهد شد چرا که آمریکا در غرب آسیا ضعیف شده است.
رضایی با توضیح اهداف غرب در حمایت از اسرائیل تشریح کرد: جنگ غزه جنگ نفت است و فردای روزی که اسرائیل اینجا نباشد نفت به ۱۵۰ دلار می رسد؛ جنگ غزه،جنگ وحدت اسلام است و با نبود این رژیم اتحاد بین کشورهای غرب آسیا شکل می‌گیرد و در نهایت جنگ غزه، جنگ حفظ پل دسترسی غربی‌ها به شرق و قدرت‌های شرق است و با نبود اسرائیل این پل در هم خواهد شکست.
وی گفت: البته ما از نشست ریاض انتظار بیشتری داشتیم و مساله دو دولتی باید کنار گذاشته شود و با برگزاری انتخابات توسط خود مردم فلسطین سرنوشت شان رقم بخورد و این در صورت خروج اسرائیل ممکن خواهد شد و این اجلاس شروع یک حرکت خوب در راستای وحدت جهان اسلام خواهد بود.
  • نویسنده :
  • منبع :