19 دی: وزیر امور خارجه آمریکا پس از فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران، در پیام توییتری مدعی شد که شورای امنیت را از عمل نکردن تهران به تعهدات برجامی خود آگاه کرده است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب در پیامی توییتری نوشت: فرایند بازگرداندن تحریم‌های علیه ایران آغاز می‌شود. امروز من یک نامه به دیان تریانسیا دیجانی رییس شورای امنیت سازمان ملل دادم تا شورا را به صورت رسمی از آنچه همه ما به خوبی می‌دانیم، آگاه کنم - [یعنی] ناکامی ایران در عمل به تعهداتش ذیل توافق وحشتناک هسته‌ای (برجام).

پمپئو عصر پنج‌شنبه (به وقت محلی) به مقر نیویورک سازمان ملل متحد رفت تا در دیدار با دیجانی سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای این شورا را هم برعهده دارد، درخواست دولت ترامپ را برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.

در این دیدار که برایان هوک نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران وزیر خارجه ترامپ را همراهی کردند، پمپئو نامه‌ای را با امضای کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که طی آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض کرده است!

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا