19 دی: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصدی افزایش یافته و وام شهری نیز ۵۵۰ میلیون تومان ۱۸ درصد مقرر شده است.

«هادی عباسی اصل» امروز در نشست مشترک معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها گفت: هزینه آماده‌سازی زمین طبق مصوبه اجاره ۹۹ ساله بایستی توسط متقاضی پرداخت شود.
عباسی با بیان اینکه در روستاها مهاجرت معکوس و مسکن معیشت محور دنبال می‌شود، افزود: واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی برای امسال مصوب شده که استان‌ها می‌توانند پیشرو باشند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر ایجاد فضای اشتغال و اشتغال‌زایی خانوادگی در مسکن روستایی، اظهار کرد: وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصدی افزایش یافته و وام شهری نیز ۵۵۰ میلیون تومان ۱۸ درصد مقرر شده است که متقاضیان اگر از شهر به روستا مهاجرت معکوس کنند، می‌توانند بین دو وام ساخت شهری و روستایی یکی را انتخاب کنند. هر سال ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی در دستور کار بوده که امسال به ۳۵۰ هزار واحد رسیده و در دولت مصوب شده است که این افزایش چشمگیر است.
عباسی بسیاری از متقاضیان را حائز سه شرط عنوان کرد و ادامه داد: برای متقاضیان سابقه سکونت ۵ سال است که اگر این سابقه سکونت برداشته شود گره گشایی می‌شود چرا که هرچه نیازها در روستا تأمین شود، این روند تسریع می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تأمین زیرساخت‌ها در روستاها را راحت‌تر و سبک‌تر دانست و اضافه کرد: با تأمین زیرساخت در روستاها، فشار در شهرها کمتر می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ها به طور کلی استانی است، افزود: در روستاها برای واگذاری زمین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت منعی نداریم و این امر به پیشبرد موضوع تأمین مسکن در روستاها کمک می‌کند.
  • نویسنده :
  • منبع :