19 دی: رییس‌کل ستاد نیروهای مسلح با اشاره به کاهش سه ماه خدمت سربازی گفت: تلاش بر این است که تسهیلات بیشتری نیز برای سربازان فراهم کنیم هرچند کار آسانی نیست.
سرلشگر محمد باقری در نشست با فرماندهان ارشد انتظامی استان کرمان با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کشور افزود: سربازی موضوع آسانی نیست که با تصمیم های ناگهانی بتوان تغییرات اساسی در آن ایجاد کرد زیرا سرباز و جوان عزیز ما در این مقطع از زندگی در مسئولیت دفاع و کمک به تامین امنیت کشور قرار می گیرد که موضوع ساده‌ای نیست.
وی بیان کرد: پس از بیش از یک سال و نیم بررسی و تلاش، فرماندهان پذیرفتند با جایگزینی سایر نیروها و تغییرات فرآیندها بتوانیم سه ماه خدمت سربازی را کاهش دهیم که اتفاق افتاد.
کاهش خدمت فرزندان ایثارگران
رییس کل ستاد نیروهای مسلح در ادامه از کاهش و کسری خدمت برای فرزندان ایثارگران، افراد دارای خدمت بسیجی و همچنین مهارت‌آموزی خبر داد و خاطرنشان کرد: میانگین زمانی که سرباز خدمت می‌کند، ماه‌های زیادی نیست با این وجود اما تلاش بر این است که تسهیلات بیشتری برای سربازان فراهم کنیم.
وی با اشاره به حضور و انجام وظیفه سربازان در سرتاسر مرزها و بخش‌های مختلف کشور اظهار داشت: هرچند نمی‌توان به آسانی تصمیم هایی برای سربازان اتخاذ کرد اما تلاش برای تسهیلات بیشتر صورت می‌گیرد.
سرلشگر باقری همچنین گفت: ارزیابی میدانی ستاد کل نیروهای مسلح از بخش‌های نظامی و انتطامی سراسر استان کرمان انجام شده و مجموع گزارش‌ها بر این مبناست که امنیت در مسیر رشد و پپشرفت قرار دارد و نقاط قوت توسعه یافته و کاستی‌ها نیز کاهش داشته است.
وی بیان کرد: کرمان استانی پهناور و دارای مسایل و مشکلات متعددی است که وظیفه بسیاری بر دوش فرمانده انتطامی و استان قرار دارد و با حداقل امکانات و اقدامات شبانه‌روزی در حال کار هستند.
رییس کل ستاد نیروهای مسلح تصریح کرد: همه شاخص‌های امنیتی استان کرمان رو به بهبود است، جرم و مشکلات این بخش ها کاهش یافته و کارهای بسیار سنگین‌تری برعهده همرزمان فرماندهی انتظامی گذاشته شده است؛ همچنین انتظامی در جنوب استان تقویت می‌شود و نیز اقداماتی در مورد کویر و امنیت جامع تر در کویر در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی افزود: امیدوارم با بسیج امکانات در نیروهای مسلح و کمک استاندار کرمان و مراجع استانی و ملی به انتظامی استان شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.
حقوق بشر دروغین دشمنان مانع ظلم‌ آنها نمی‌شود
سرلشگر باقری در ادامه در بازدید از یگان‌های زرهی و پیاده سپاه استان کرمان افزود: زمانی که دشمنان ما در صحنه‌هایی مانند فلسطین هستند، هیچ عاملی حتی حقوق بشر دروغین آنها مانع ظلم‌شان نمی‌شود و اگر نیروهای مسلح ما ذره‌ای کوتاهی یا غفلت کنند، دشمنان برای چکاندن ماشه‌ها هیچ کوتاهی نخواهند داشت.
وی ادامه داد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه قهرمان و فلسطین را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم کشتن مردم بی‌گناه نشانه پیروزی صهیونیست‌ها در عملیات غافلگیرانه ۱۵ مهر نخواهد بود.
سرلشگر باقری ابراز داشت: بنابراین اگر بازدارندگی پایدار در کشور ما وجود دارد به برکت حضور و ایستادگی یکایک پاسداران، ارتشیان، انتظامی، بسیجیان و با به کارگیری آخرین دستاوردهای علمی و تجهیزات روزآمد، کارآمد و فناوری‌های نوین به دست جوانان این کشور است.
رییس کل ستاد نیروهای مسلح بیان کرد: اهمیت نیروهای مسلح در اینگونه حوادث که در جهان و منطقه اتفاق می‌افتد، آشکار می‌ شود و نشان می‌دهد ما به عنوان نیروهای مسلح، مسئولیت دفاع و امنیت این کشور را بر عهده داریم که بسیار سنگین و حیاتی است.
سرلشگر باقری تصریح کرد: ثانیه‌ای نباید غفلت کرد و با تدبیر، هوشیاری، طرح‌ریزی، اشراف اطلاعاتی، آموزش، رزمایش و میدان‌داری دایمی باید فضای کشور را آرام و مطمئن برای بسترسازی تمامی امور کشور قرار دهیم.
وی خاطرنشان کزد: به برکت خون شهدا و ایثارگری‌ها از گذشته تاکنون و پایمردی رزمندگان عزیز توسعه و پیشرفت ادامه خواهد داشت.
رییس کل ستاد نیروهای مسلح تصریح کرد: حرکت و فعالیت در نیروهای مسلح مهمترین ماموریت در سطح کشور است و تمام مامویت‌ها منوط به امنیت و دفاع پایدار خواهد بود.
وی همچنین با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج افزود: بسیج، نهال ارزشمندی است که امام راحل غرس کرد و امروز به درخت قدرتمندی تبدیل شده است که ریشه در دل تک‌تک مردم دارد و میوه و شاخه‌های آن در همه حرکات مردم ایران نمایان است.
سرلشگر باقری با بیان اینکه پیروزی فلسطین نزدیک است تصریح کرد: ادامه این روند در فلسطین موجب آشکار شدن جنایت‌های صهیونیست‌ها و همچنین آمریکا و اروپا و همه حامیان صهیونیست‌های کودک‌کش خواهد بود.
وی بیان کرد: آنچه امروز در میدان نیروی زمینی تیپ ۳۸ ذوالفقار دیدیم حضور ارزشمند و پابه‌کار یگان‌های نیروهای زمینی در ابعاد مختلف سپاه و سپاه استانی کرمان است که البته این بخش کوچکی از توانمندی نیروهای قهرمان مسلح ماست.
رییس کل ستاد نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر امروز حرکت، پیشرفت و تحول در کشور داریم به برکت وجود امنیت پایدار است و این امنیت در سایه استقرار و عملیات شبانه روزی نیروهای مسلح امکان پذیر شده است.
یگان‌های زرهی و پیاده سپاه استان کرمان در اوج آمادگی
همچنین سرلشگر باقری در حاشیه بازدید از یگان‌های زرهی و پیاده سپاه استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این یگان ها نسبت به بازدیدهای گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی دارند و در اوج آمادگی هستند.
وی با اشاره به اینکه میانگین آمادگی یگان‌های زرهی، عدد مشخصی‌ است تصریح کرد: آمادگی تیپ زرهی ۳۸ ذوالفقار از متوسط مشخص شده بالاتر و تمام تجهیزات آن آماده به کار است؛ بهینه‌سازی‌هایی هم روی تجهیزات صورت گرفته که برای نبردهای امروز و آینده آماده است.
رییس کل ستاد نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین لشکر ۴۱ ثارالله لشکر مردم‌پایه سپاه استانی‌ در اوج امادگی است و نیروها، سربازان و بسیجیان عزیز که در میدان هستند همگی آماده بودند.
سرلشگر باقری اضافه کرد: نیروی زمینی سپاه که ماموریت های اساسی در حفظ مرزهای کشور و امنیت ۲ منطقه بسیار مهم جنوب شرق و شمال غرب کشور را بر عهده دارد با یگان‌های سازمانی خود و نیروهای مردم‌پایه سپاه به‌خوبی به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد و سربلند است که روز به روز نیز امنیت این مناطق بهتر شده است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بازدید امروز از واحدهای زرهی، پیاده، توپخانه و موشکی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تمام این یگان‌ها آمادگی بسیار خوبی دارند.
رییس کل ستاد نیروهای مسلح با تبریک هفته بسیج به ملت ایران و بسیجیان ادامه داد: همه شاخص‌ها و ارزیابی میدانی نشان می‌دهد بسیجیان امروز ما از بسیجیان دوران دفاع نه تنها کم ندارند بلکه بالاتر هم هستند؛ همه اقشار بسیج در ماموریت های رزمی و دفاعی و سایر ماموریت های فرهنگی سازندگی و غیره پا به کار هستند و بسیج از نظر کمی و کیفی رو به رشد است که در این هفته بخشی از آمادگی بسیجیان برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :