19 دی: وزیر دادگستری و رییس کارگروه حقوقی قضایی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: سامانه‌ای در نهاد ریاست جمهوری برای ارائه خدمات حقوقی به ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده است.
امین حسین رحیمی روز سه‌شنبه در ارتباط مجازی و تبادل نظر با هموطنان در سخنانی نگاه به هموطنان خارج از کشور را خوشبینانه و حمایت‌گر توصیف کرد و افزود: برای تسهیل و حمایت همه جانبه از هموطنان خارج از کشور، ضروری است نسبت به تسریع در روند تهیه پیش‌نویس و انجام امور مقدماتی لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور اقدام شود.
رحیمی اظهار داشت: ایرانیان خارج از کشور به مثابه سفرای ایران در سایر کشورها، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای ترویج و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی هستند.
وزیر دادگستری از اهتمام در جذب نخبگان علمی و استعدادهای برتر در میان ایرانیان خارج از کشور و لزوم تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این هموطنان خبر داد و گفت: پنجره واحد خدمات ملی هوشمند در بستر اینترنت و ایجاد سامانه‌ای در دستگاه قضایی برای پیگیری مسائل و مشکلات حقوقی هموطنان خارج از کشور می‌تواند در تسهیل امور این هموطنان اثر مهمی داشته باشد. در این راستا و در چارچوب موافقتنامه‌های حقوقی و قضایی، سامانه‌ای در نهاد ریاست جمهوری برای ارائه خدمات حقوقی به ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده است.
در ادامه این ارتباط مجازی، وزیر دادگستری پس از شنیدن گزارش نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در بغداد، دمشق، دوبی، آنکارا، هرات و ایروان، با برخی از نمایندگان ایرانیان خارج از کشور گفت‌وگو کرد و به سوالات آنان پاسخ داد.

  • نویسنده :
  • منبع :