19 دی: سخنگوی دولت از موافقت با مصوبه‌ای در هیئت وزیران برای جبران برخی خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در ۶ استان در سال گذشته با ارائه تسهیلات بانکی خبر داد.
علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اینکه ناترازی در تولید و مصرف برق در سال‌های گذشته داشتیم، یکی از اولویت‌های دولت افزایش تولید و حمایت از نیروگاه‌سازی و در کنار آن مدیریت مصرف در ایام اوج مصرف بوده است. با همکاری خوب مردم شاهد قطع برق که در گذشته رخ می‌داد نبوده‌ایم و برق بیشتری نسبت به پیش از این دولت به حوزه صنعت اختصاص یافته است.
وی افزود: در همین زمینه دولت مصوب کرد برخی از نیروگاه‌هایی که دولت بدهی‌هایی به آنان برای تسویه هزینه برق داشته است و همزمان همان نیروگاه‌ها هم باید مالیات پرداخت می‌کردند، این دو مورد (بدهی و مالیات) را تهاتر کنند تا بخشی از نیاز مالی به این صورت برطرف شود.
بهادری جهرمی ادامه داد: علاوه بر این هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت نیرو موافقت کرد و لایحه‌ای به قید دوفوریت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد که درخواست می‌کند امکان تسویه بخشی از بدهی دولت به نیروگاه‌های تولید برق و شرکت توانیر از محل این لایحه با انتشار معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق، فراهم شود.
دبیر هیئت دولت تاکید کرد: همچنین هیئت وزیران در راستای ارتقای هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان، معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان به منابع صندوق نوآوری و شکوفایی افزوده شود.
بهادری جهرمی یادآور شد: مصوبه‌ای هم برای جبران برخی خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در ۶ استان، شامل اصفهان و چهارمحال و بختیاری به دلیل برف سنگین سال گذشته، کردستان، اردبیل، اصفهان و خراسان شمالی به دلیل سیل سال گذشته و آذربایجان غربی به دلیل زلزله سال گذشته، داشتیم تا بخشی از این خسارات با تسهیلات بانکی با نرخ‌های ترجیحی و پرداخت مابه‌التفاوت سود آن‌ها از سوی دولت، جبران شود.
وی یادآور شد: برای ساماندهی نقاط حساس مسیر رودخانه ارس، طرح‌های پیشگیرانه‌ای در برابر مخاطرات طبیعی و جلوگیری از فرسایش خاک به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد و در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفت. علاوه بر این برای مقابله با آثار خشکسالی‌ها در اکوسیستم‌های طبیعی منابع دیگری هم در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفت.
سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران آیین‌نامه قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی را اصلاح کرد تا کلیه فرایندهای این مجموعه به صورت الکترونیکی انجام شود.
  • نویسنده :
  • منبع :