19 دی: کارشناس هواشناسی از پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از امروز در شهرهای پُرجمعیت مانند تهران، اراک، کرج و اصفهان خبر داد و گفت: سامانه بارشی از روز دوشنبه ششم آذرماه از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می شود که تا پایان هفته شاهد بارندگی خواهیم بود.
فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز (جمعه سوم آذر) با عبور موجی از روی نیمه جنوبی کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، غرب اصفهان، کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعدوبرق و وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی افزود: انتظار می‌رود سواحل دریای خزر هم امروز بارش‌های پراکنده داشته باشند.
وی برای فردا (شنبه) در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید پیش‌بینی کرد و ادامه داد: روز یکشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است.
این کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز دوشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: در این روز بارش‌ها در شمال‌غرب و غرب کشور آغاز می‌شود و تا روزهای پایانی هفته آتی ادامه دارد.
گودرزی گفت: در شهرهای پرجمعیت مثل تهران، کرج، اصفهان و اراک از امروز تا روز دوشنبه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.
وی در مورد وضعیت هوای پایتخت نیز اظهار داشت: آسمان تهران امروز و فردا (شنبه) همراه با غبار محلی است و شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم است، اما از روز یکشنبه با وزش باد هوای پایتخت مطلوب می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :