19 دی: فعال بازار طلا گفت: با توجه به تحت کنترل بودن بازار ارز و کاهش تقاضا در هفته پایانی آبان ماه، قیمت سکه و طلا سیر نزولی داشت و پیش‌بینی می‌شود این روند در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.
محمد کشتی آرای امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درخصوص تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته بهای انس جهانی سیر صعودی داشت و در روز چهارشنبه به ۲۰۰۱ دلار رسید و دوباره پس از چند نوسان به ۱۹۹۵ دلار بازگشت و در مجموع می‌توان گفت انس جهانی در طول هفته‌ای که سپری شد، ۱۴ دلار رشد داشته است.
وی ادامه داد: برخلاف افزایش بهای انس جهانی طلا، نرخ ارز سیر نزولی داشته و این امر موجب کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخل شده است.
این فعال بازار طلا بیان کرد: در هفته پایانی آبان ماه معاملات به صورت عادی در جریان بود، قیمت‌ها سیر نزولی داشت و تقاضا هم کاهش یافته بود و این کاهش موجب خالی شدن حباب سکه شد البته باید متذکر شد که طلا حباب ندارد و براساس شاخص‌ انس جهانی و نرخ ارز محاسبه می‌شد.
وی گفت: هفته گذشته سکه طرح قدیم ۱۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و سکه‌های یک گرمی تغییر قیمتی نداشت.
کشتی آرای افزود: هر مثقال طلای آب شده ۲۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶ هزار تومان در هفته پایانی آبان ماه کاهش قیمت را ثبت کردند.
فعال بازار طلا اظهار داشت: همانطور که اشاره شد در هفته گذشته به دلیل کنترل نرخ ارز و کاهش تقاضا در بازار حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کم شد و در آخرین معاملات روز گذشته هر سکه پنج میلیون تومان حباب داشت.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط فعلی به خصوص شرایط سیاسی خاورمیانه قیمت طلا تغییر محسوسی در هفته اینده نداشته باشد و اگر هم بهای انس جهانی نوسانی داشته باشد به دلیل تحت کنترل بودن و ثبات نرخ ارز تاثیری بر بازار داخلی نخواهد گذاشت.
  • نویسنده :
  • منبع :