19 دی: حسین امیر عبداالهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه در صورتی که حمایت آمریکا نبود رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌توانست به جنگ ادامه دهد گفت: راه حل در غزه را ملت فلسطین و مقاومت تعیین و مشخص می کنند و آینده غزه را ملت و مقاومت فلسطین رقم می‌زنند.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه خبری الجزیره قطر درباره تلاش های کشورمان برای توقف جنایات جنگی در غزه علیه فلسطینی ها گفت: آیت الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران ابتکاری را برای متوقف کردن جنایات جنگی در غزه، به رهبران کشورهای اسلامی و سران کشورهای عضو گروه بریکس مطرح کردند.
امیر عبداللهیان درباره آتش بس موقت در غزه که از روز جمعه اجرایی شده است گفت: امیدواریم این آتش بس، سرآغازی برای متوقف شدن جنایات رژیم صهیونیستی باشد.
وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: در صورتی که حمایت آمریکا نبود رژیم صهیونیستی هرگز نمی توانست به جنگ ادامه دهد.
امیرعبداللهیان افزود: پیام هایی از طرف آمریکا دریافت کردیم مبنی بر اینکه خواهان توسعه دامنه جنگ نیستند. ما در پاسخ به آمریکایی‌ها اعلام کردیم که آنها با حمایت خود از اسرائیل و تجهیز تسلیحاتی آن، دامنه جنگ را گسترش می دهند.
وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: آمریکا در تصورش درباره می تواند بدون دریافت نظر فلسطینی ها درباره اینکه چه کسی بر غزه حکومت کند تصمیم بگیرد در اشتباه است.
امیر عبداللهیان در پایان تأکید کرد: ملت و مقاومت فلسطین درباره آینده غزه تصمیم خواهند گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :