19 دی: اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی جنبش فلسطین امروز جمعه تأکید کرد که تعهد به توافق در مورد آتش بس چهار روزه در نوار غزه تا زمانی که رژیم صهیونیستی به آن پایبند باشد، وجود خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، در اوایل امروز آتش بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و حماس در ساعت ۰۷:۰۰ به وقت محلی به اجرا در آمد.
هنیه در یک پیام ویدیویی که توسط این جنبش در تلگرام منتشر شده است، گفت: ما مجدداً تعهد خود را بر اجرای توافق‌نامه آتش‌بس تأیید می‌کنیم و موفقیت آن را تا زمانی که دشمن به این توافق‌نامه پایبند باشد، تضمین می‌کنیم.
وی هم‌چنین تاکید کرد: ما پایگاه‌های خود را در جنگ و بعد از آن ترک نخواهیم کرد. به مقاومت لبنان که در مقابله با اشغالگران ده‌ها شهید تقدیم کرد و به ملت یمن و مقاومت عراق درود می‌فرستیم.
رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، ملت فلسطین توانست با اشغالگر مقابله کرده و اراده آن را بشکند و شهدا بهای آزادی، رهایی و استقلال هستند.
به گزارش روسیا الیوم، هنیه، ادامه داد: «ما توانستیم با سربلندی با اشغالگر مقابله کنیم، اراده آن را بشکنیم و نقشه‌هایش را خنثی کنیم و شهدا بهای آزادی، رهایی و استقلال هستند.»
وی تاکید کرد: «دشمن در مقابل مقاومت دلیرانه در برابر شروط مردم ما سر تعظیم فرود آورد و با شرایط آتش‌بس موافقت کرد.»
رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تاکید بر پایبندی به وحدت مردم، سرزمین و حق تعیین سرنوشت، از موضع عربی و اسلامی در مورد رد هرگونه مداخله در سرنوشت نوار غزه تمجید کرد.
هنیه ضمن قدردانی از تلاش‌های قطر و مصر، بر لزوم تداوم تلاش‌های بین‌المللی تا زمان دستیابی ملت فلسطین به آرمان‌های خود تاکید کرد و گفت: «ما مذاکرات را با دقت انجام دادیم تا کشتارها متوقف شود، دشمن دستور کار خود را تحمیل نکند و از تبادل اسرا فرار نکند.»
رئیس دفتر سیاسی حماس نسبت به اجرای توافق آتش‌بس و موفقیت آمیز بودن آن تا زمانی که دشمن نسبت به آن پایبند باشد، تاکید و اعلام کرد، حماس مواضع خود را در پیش، حین و بعد از جنگ ترک نخواهد کرد و به وحدت سرزمین و حق تعیین سرنوشت پایبند است‌.
هنیه کوچ ملت فلسطین به ویژه به اردن و مصر را رد کرد و گفت، این در سخنرانی رئیس جمهور مصر تعیین کننده بود.
اسماعیل هنیه از قهرمانی‌های ملت فلسطین در کرانه باختری در مقابله با شهرک نشینان نیز قدردانی کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :