19 دی: شرکت داروسازی سینوفارم چین از آغاز آزمایش بالینی مرحله سوم واکسن ضد کرونا این شرکت در آینده ای نزدیک در پرو خبر داد.

«لیو جینگ جن» رییس هیات مدیره شرکت داروسازی سینوفارم چین روز جمعه در این مورد گفت: میزان تولید واکسن در دو پایگاه پژوهش و تولید این شرکت در پکن و ووهان در سال به بیش از ۲۰۰ میلیون دز خواهد رسید.

وی با اشاره به دستاوردهای مرحله ای و راهبردی چین در مهار شیوع کرونا گفت: اگرچه تعداد معدودی از موارد آلوده به ویروس گزارش شده است اما در کل به دستاوردهای مهمی رسیدیم به طوری که می توان گفت وضعیت شیوع کرونا در چین تحت کنترل قرار گرفته است.

این مقام چینی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط لازم برای انجام آزمایش بالینی مرحله سوم واکسن در داخل چین فراهم نیست بدین سبب، به ترویج این آزمایش در کشورهای دیگر پرداخته ایم.

لیو تصریح کرد: ما ابتدا آزمایش بالینی را در امارات متحده عربی با موفقیت به انجام رساندیم و در حال حاضر با کشور پرو همکاری می کنیم، دولت پرو نیز مجوزهای لازم را برای ما صادر کرده است این آزمایش به زودی اجرایی خواهد شد.

رییس این شرکت داروسازی، پیشتر بهای این واکسن که تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۰ دی ۱۳۹۹) وارد بازار می شود را یک هزار یوان معادل ۱۵۰ دلار اعلام کرده بود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا