19 دی: وزارت امورخارجه تایلند از ایران برای آزادی تعدادی از شهروندان این کشور که در جریان عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته شده بودند، تشکر کرد.
در پی آزاد شدن ‌۱۲ تایلند توسط حماس، وزارت امورخارجه این کشور بیانیه‌ای صادر و در آن ضمن تائید آزادی این افراد از ایران، قطر، مالزی و مصر برای کمک به آزادی اتباع خود قدردانی کرد.
بنابر گزارش شبکه الجزیره، مقامات تایلندی گفتند که آنها در توافق آتش‌بس بین حماس و اسرائیل که از صبح روز جمعه آغاز شده است، تحت پوشش قرار نگرفتند اما با میانجی‌گری قطر و مصر تلاش کردند تا یک توافق جداگانه با حماس امضا کنند.
همچنین ایران و تایلند روابط دوستانه‌ای دارند و اعضای برجسته اقلیت مسلمان تایلند در طول بیش از یک ماه گذشته برای آزادی اسرای این کشور سفرهای غیررسمی به تهران داشتند.
پیشتر پارنپری باهیدها نوکارا، وزیر امور خارجه تایلند گفته بود که همتای ایرانی وی که به عنوان واسطه تایلند با حماس تلاش می‌کرد، به او گفته بود که «به زودی خبرهای خوبی» خواهد شنید.
گفته می‌شود که ۲۳ کارگر تایلندی در میان گروهی هستند که در حمله هفت اکتبر توسط حماس، موسوم به عملیات طوفان الاقصی به اسارت درآمدند.

  • نویسنده :
  • منبع :