19 دی: وزیر راه و شهرسازی از شکسته‌شدن رکود پروازهای عبوری از آسمان ایران خبر داد و گفت: به شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای فعالیت در ایران آزادی خواهیم داد.
مهرداد بذرپاش در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه امام خمینی(ره)، اظهار کرد: در بخش خدمات فرودگاهی وقتی می‌توانیم از یک کریدور خوب ترانزیتی صحبت کنیم که سایر اعضا هماهنگ با توسعه زیرساختها باشند. زیرساخت فرودگاهی، خدمات فرودگاهی خوب می‌خواهد که بخشی از آن به نرم‌افزار است که به‌صورت موازی پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه بعداز ایام کرونا رکورد پروازهای عبوری از ایران طی ماه گذشته شکسته شد، گفت: این امر نه‌تنها درآمدهای خوبی را نصیب ایران می‌کند، بلکه بیشتر پیام ایمنی و امنیتی است که در ایران به سرمایه‌گذاران کشورهای دنیا و فعالان اقتصادی منتقل می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مذاکره با نیروهای مسلح بحث پروازهای عبوری با سرعت مناسبی پیش می‌رود، افزود: تا پایان سال تعداد هواپیماهای فعال کشور دو برابر می‌شود. سیاست وزارت راه و شهرسازی تأمین هواپیما و توسعه ناوگان توسط بخش خصوصی است.
بذرپاش همچنین در خصوص پروازهای فرودگاه امام یادآور شد: در برخی روزها 170 پرواز در فرودگاه امام انجام می‌شود و در برخی مواقع شلوغ سال به روزانه 300 پرواز افزایش می‌باید.
وی با توجه به توسعه ناوگان هوایی کشور، گفت: وقتی بستر توسعه پروازها مهیا می‌شود، دولت ایران به ایرلاین‌های خارجی با دادن آزادی‌ها، پروازها را افزایش می‌دهد.
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: خیلی از کشورها ایران را به‌عنوان نقطه ترانزیتی انتخاب خواهند کرد و ما سایر خدمات فرودگاهی را به ایرلاین‌های خارجی ارائه می‌دهیم، به این ترتیب فرودگاه امام به مبدأ مقصد پروازی شرکتهای هواپیمایی خارجی تبدیل خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :