19 دی: عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه گفت: افزایش حقوق ۱۸ درصدی در قیاس با تورم موجود در کشور رقم اندکی است، بنده با این عدد مخالفم و معتقدم مجلس قطعا این عدد را افزایش خواهد داد.
جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از افزایش اعلام شده برای کارکنان دولت و بازنشستگان، گفت: عدد پیشنهادی افزایش حقوق در لایحه بودجه بسیار پایین است و ما ضمن انتقاد به این مساله؛ معتقدیم که این افزایش حقوق حتما نیاز به اصلاح دارد.
وی تصریح کرد: ما در کمیسیون تلفیق حتما این درصد پیشنهادی برای افزایش حقوق را اصلاح خواهیم کرد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: فکر می‌کنم حداقل افزایش باید ۲۰ درصد باشد نه سقف آن ضمن اینکه با توجه به آنکه در سال نخست برنامه هستیم و باید همترازی برای بازنشستگان انجام شود، در سال اول همترازی را بالاتر ببریم تا این ۲۰ را در آنجا پوشش دهیم.
نماینده مردم رشت در مجلس درخصوص حقوق پیشنهادی برای کارکنان، گفت: خب دولت با عدم اجرای دقیق قانون مجلس درخصوص ارز ترجیحی زمینه ایجاد یک فضای تورم را در بازار به ویژه بازار کالای اساسی فراهم کرد و این باعث شد در دو سال گذشته فشار قابل توجهی به زندگی کارکنان دولت، بازنشستگان و بخش خصوصی و کسانی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند، تحمیل شود.
وی ادامه داد: امسال هم ما تداوم آن شرایط را مشاهده کردیم لذا این افزایش ۱۸ درصدی در قیاس با تورم موجود در کشور و کاهش قدرت خرید که رخ داده رقم اندکی است، بنده با این عدد مخالفم و به نظر می‌رسد دوستان زیادی هم مخالف باشند، در نتیجه معتقدم مجلس قطعا این عدد را افزایش خواهد داد. 

  • نویسنده :
  • منبع :