19 دی: رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه مجلس امکان فریز تخمک و بهره‌مندی از بیمه پایه مربوط به آن شامل دختران مجرد بالای ۳۰ سال نیز می‌شود.

فاطمه قاسم پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مصوبه مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه مربوط به زوجین نابارور و دختران مجرد گفت: طبق این مصوبه، وزارت بهداشت مکلف شده ضمن تهیه برنامه ساماندهی روش‌های جایگزین نوین در حوزه ناباروری مانند رحم اجاره‌ای، فریز تخمک و موارد دیگر، تمهیدات قانونی پوشش بیمه پایه برای این خدمات را فراهم کند. 

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اضافه کرد: همچنین طبق تبصره این مصوبه، امکان فریز تخمک و بهره‌مندی از بیمه پایه مربوط به آن شامل دختران مجرد بالای ۳۰ سال نیز می‌شود. 

قاسم پور با ضروری خواندن حمایت از زوجین نابارور، بیان کرد: باید از طریق توسعه روش‌های درمانی و ساماندهی این روش‌ها، رفع موانع قانونی و نهایتا حمایت بیمه‌ای تا حد امکان به فرزندآوری این خانواده‌ها کمک کرد. 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات نظارتی این کمسیون درباره موضوع درمان ناباروری گفت: یکی از موضوعاتی که در طی ۲ سال اخیر در کمیسیون اجتماعی از جایگاه نظارتی مورد پیگیری قرار گرفت، درمان ناباروری و بودجه‌های مربوط به آن بود. بررسی های نظارتی حاکی از خلاءهایی که لازم بود از جایگاه تقنین نسبت به آن ورود شود، احصا شد و در فرصت برنامه هفتم توسعه سعی کردیم با این مصوبه تا حد امکان این مشکلات را برطرف سازیم. 

قاسم‌پور در پایان اظهار کرد: با توجه به تحولات جمعیتی و سبک زندگی، ازدواج برخی از دختران در سنین بالاتر از ۳۰ سال رقم می‌خورد و این افراد علاقه دارند پس از ازدواج، فرزندی به دنیا آورند. در حال حاضر برخی از زنان جوان ما اقدام به فریز تخمک می‌کنند اما هزینه‌های بالایی دارد و برای همه این امکان فراهم نیست. مطابق مصوبه مجلس، این امکان و بهره‌مندی از بیمه پایه برای این دختران نیز فراهم شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :