19 دی: شمار شهدای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در حمله ائتلاف خودخوانده آمریکایی به ۹ تن رسید.
رسانه‌های عراقی، سازمان الحشد الشعبی عراق یکشنبه شب تأیید کرد که یک نفر دیگر از مجروحان حمله روز چهارشنبه آمریکا به پایگاه‌های این گروه به شهادت رسیده است.
این سازمان نام این شهید را «ماجد الشیباوی» اعلام کرد که پیشتر بشدت زخمی شده بود و سرانجام امروز در بیمارستان جان باخت.
پیش از این منابع خبری گزارش دادند که حمله هوایی بامداد چهارشنبه ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا به منطقه جرف النصر به شهادت هشت رزمنده عراقی منجر شد.
این حمله که در مقر حزب‌الله عراق در منطقه «جرف النصر» (جرف الصخر) در شمال استان بابل رخ داد، موجب عصبانیت شدید گروهها و شخصیت‌های مختلف عراقی شده است.
سازمان بسیج مردمی عراق "الحشدالشعبی" نیز همان روز در واکنش به حمله جنایتکارانه آمریکا به پایگاه این سازمان در منطقه جرف النصر اعلام کرد که در دفاع از عراق تردید نمی‌کنیم.
الحشد الشعبی در این بیانیه ضمن محکومیت شدید این حمله، آن را تعدی به حاکمیت عراق خواند و تاکید کرد که این سازمان بخشی از منظومه نظامی و دفاعی عراق به‌شمار می‌آید که از فرمانده نیروهای مسلح تبعیت می‌کند و بی‌تردید در دفاع از حاکمیت ملی عراق هیچ وظیفه‌ای را ترک نخواهد کرد.
«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی حمله به مقرهای نظامی الحشد الشعبی در جرف النصر جنوب بغداد را محکوم کرد.
وی از همه طرف‌ها خواست تا از دولت در عمل به مسئولیت‌هایش در حفاظت از هیأت‌های دیپلماتیک و قرارگاه‌های امنیتی و جلوگیری از به هم خوردن صحنه امنیتی عراق حمایت کنند.
«وعد القدو» یکی از اعضای کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق نیز اظهار کرد: بمباران مقر نیروهای الحشد الشعبی توسط آمریکایی ها بیانگر سیاست انتقام‌جویی واشنگتن از این سازمان مردمی است.
«ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق نیز شنبه شب در بیانیه‌ای گفت که حملات علیه پایگاههای آمریکا تا زمانی که این کشور به اشغالگری در عراق ادامه می‌دهد، متوقف نخواهد شد.
«اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجبای عراق نیز دیروز شنبه ضمن فراخوان همگانی برای اعلان جنگ و اخراج اشغالگران از عراق، تأکید کرد که مقاومت در میدان به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.
الکعبی گفت: پس از جنایت آمریکای اشغالگر و ریختن خون پاک دلیرمردان مقاومت اسلامی عراق که با دست‌پروردگان داعشی آن‌ها مبارزه می‌کردند، اینک اعلان جنگ و اخراج ذلت‌بار آمریکا از عراق بر همگان واجب است.
«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز روز گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی از ادبیات دولت این کشور در خصوص درخواست از آمریکا برای خروج از عراق انتقاد کرد.
وی گفت که دولت حق ندارد با ایجاد پایگاه‌های خارجی و حضور نیروهای خارجی در عراق موافقت کند و اگر دولتی چنین اقدامی انجام دهد باید پاسخگو باشد.
فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز چهارشنبه اعلام کرد که حملات جداگانه و دقیقی را علیه دو تأسیسات عراق انجام داده است.
  • نویسنده :
  • منبع :