19 دی: هلال احمر فلسطین یامداد دوشنبه اعلام کرد که روز گذشته ۱۰۰ کامیون کمک بشردوستانه وارد غزه و شمال آن شده است.
به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد که این کامیون‌ها شامل مواد غذایی، آب، شیر کودکان و لباس بوده است.
سازمان ملل اعلام کرد که روز شنبه ۶۱ کامیون حامل کمک های بشردوستانه مثل غذا، آب و اقلام پزشکی فوری از مصر به غزه منتقل شده است.
براساس توافق آتش بس روزانه باید ۲۰۰ کامیون حامل کمکهای بشردوستانه به غزه ارسال می‌شد که بیانیه سازمان ملل نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند نبوده است.
دفتر امور هماهنگی های بشردوستانه سازمان ملل روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در روز دوم آتش بس حماس و اسرائیل ۱۱ آمبولانس، سه اتوبوس و یک اتوبوس با تختخواب مسطح به غزه رفتند تا سایر مجروحان باقیمانده در بیمارستان الشفا را تخلیه کنند.
بنا به اعلام سازمان ملل از روز نخست آتش بس ۲۰۰ کامیون به گذرگاه مرزری نیتزانا در مصر رفته و ۱۸۷ کامیون تا ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت محلی وارد غزه شده‌اند.
سازمان ملل همچنین اعلام کرد تا روز شنبه ۱۲۹ هزار لیتر سوخت نیز به نوار غزه ارسال شده است.
هلال احمر فلسطین نیز روز شنبه پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان ۱۸۷ کامیون را تحویل گرفته و به سمت شهر غزه روانه کرده است.
آتش‌بس بشر دوستانه ۴ روزه در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی آغاز شد و تا امروز دوشنبه در صورت عدم تمدید پایان خواهد یافت.

  • نویسنده :
  • منبع :