19 دی: اورژانس لرستان در مورد دلیل رهاشدن یک مصدوم در کوه «یافته» توضیحاتی را ارائه داد.

در فضای مجازی لرستان خبری مبنی بر رهاشدن یک فرد مصدوم در کوه «یافته» از سوی بالگرد اورژانس استان منتشر شد که این امر با واکنش‌هایی از سوی افکار عمومی مواجه شد.

در این راستا رئیس اورژانس لرستان توضیحاتی را دراین‌رابطه اعلام کرد.

محسن آدینه وند دراین‌رابطه، اظهار داشت: روز گذشته مأموریتی مبنی بر وجود بیماری در ارتفاعات «یافته» با مشکل قلبی، به اورژانس لرستان اعلام شد.

وی عنوان کرد: به دلیل نبود بالگرد در خرم‌آباد، یک بالگرد اورژانس از الیگودرز عازم کوه «یافته» شد.

رئیس اورژانس لرستان، بیان داشت: باتوجه‌به اینکه مسافت هوایی الیگودرز تا خرم‌آباد حدود ۶۰ مایل است، مسیر برگشت و پرواز در منطقه یافته حدود ۱۶۰ مایل است و از سوی دیگر در محل حادثه بالگرد امکان فرود را نداشته و به همین دلیل در فاصله پایین‌تری از مصدوم، بالگرد به زمین فرود آمد.

این در حالی است که سوخت بالگرد به علت مسافت زیاد طی شده کافی نبوده و امکان سوخت‌گیری در فرودگاه خرم‌آباد میسر نبود، (تمام بالگردها برای سوخت‌گیری می‌بایست خاموش شوند و بعد سوخت‌گیری انجام شود و این مدل بالگرد بعد از خاموش‌شدن می‌بایست با باتری کمکی که در مبدأ شهرستان الیگودرز هست روشن شود)؛ لذا با توجه‌ به موارد ذکر شده تیم پروازی امکان رهاکردن تکنسین به‌تنهایی در کوه را نداشته و بالگرد نیز باتوجه‌به محدودیت سوخت نمی‌توانست مدت‌زمان زیادی را در منطقه بماند.

  • نویسنده :
  • منبع :