19 دی: رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰ هزار عدد لوازم یدکی غیر استاندارد خودروهای سنگین از انباری در محدوده خاوران خبرداد.
سرهنگ مهدی افشاری درباره جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار دپوی کالای غیر استاندارد در محدوده جاده خاوران شدند. رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات اطلاعاتی از سوی ماموران این پلیس در دستورکار قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در آدرس جاده خاوران، شهرک صنعتی کاوه تخلیه و دپو شده است.
وی با بیان اینکه در تحقیقات بعدی ماموران مشخص شد که کالاهای خارجی به وسیله وانت در سطح بازار توزیع می‌شود، گفت: تحقیقات در این موضوع ادامه داشت که در جریان آن ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ متوجه شدند که اقلام مذکور لوازم یدکی خودروهای سنگین است. در ادامه نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و ماموران با اخذ مجوز اقدام به بازدید از این محل کردند. در جریان بازدید ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از این انبار مشخص شد که محل مذکور یک انبار کالا است که در سامانه انبارها ثبت نشده است. 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد:‌ همچنین ماموران متوجه شدند که در این محل مقادیر انبوهی لوازم یدکی خودروهای سنگین دپو شده است. این اقلام از بندر شهید رجایی ترخیص و از لحاظ کد تعرفه مورد ایراد و فاقد استاندارد بود. همانطور که می‌دانید عدم استاندارد لوازم یدکی خودرو می‌تواند موجب وقوع تصادفات رانندگی نیز بشود.
افشاری با بیان اینکه در مجموع ۱۰ هزار و ۵۱ قلم لوازم یدکی خودروهای سنگین که تولید کشور چین بود به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال از این محل کشف شد، گفت: انبار مذکور نیز پلمب و یک نفر نیز دستگیر شد. در این خصوص پرونده‌ای نیز تشکیل و به دادسرا ارجاع شده است اما رسیدگی به آن و تحقیقات درباره جزئیات آن همچنان ادامه دارد. 
  • نویسنده :
  • منبع :