19 دی: رییس پلیس فتا البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری تحت پوشش مامور اداره پست و پیگیری آنلاین بسته پستی با نصب اپلیکیشن هشدار داد.
سرهنگ "رسول جلیلیان" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخی کلاهبرداری ها با ترفند ارسال پیامک جعلی گفت: ارسال این نوع پیامک ها همراه با لینک از سوی کلاهبرداران سایبری ترفندی برای گمراهی کاربران است.
وی اضافه کرد: هرگونه دریافت پیام مبنی بر ارسال مجدد بسته پستی از سوی مامور پست جعلی بوده و به قصد سوء استفاده از اطلاعات شما است.
جلیلیان بیان کرد: پیام های ابلاغ قضایی برای کاربرانی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند فاقد لینک است و ارسال هرگونه پیام حاوی لینک برای کاربران جنبه کلاهبرداری دارد.
وی یادآورشد: به منظور اطمینان بیشتر، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https:‎//eblagh.adliran.ir مراجعه و از این طریق ابلاغ قضائی خود را بررسی کنند.
رییس پلیس فتا البرز گفت: کلاهبرداران تحت عنوان مامور پست با ارسال پیامک هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت، بسته پستی و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آن ها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.
وی اضافه کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.
جلیلیان یادآور شد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت می برند.
وی گفت: کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.
مدیرکل پست استان البرز نیز از کاربران خواست تا مراقب کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی با نام “ماموران پست و دارا بودن مرسولات حاوی ابلاغ قضایی” باشند.
رضا حمیدپور گفت: طی روزهای گذشته مشاهده شده است عده ای با سرشماره های شخصی و با بهره گیری از تصویر ماموران پست اقدام به ارسال پیامک می کنند.
وی اضافه کرد: این افراد به بهانه اینکه مشتری دارای مرسوله ابلاغ قضایی است، اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌هایی جهت مشاهده ابلاغیه می نمایند.
حمید پور بیان کرد: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ارسال ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمی‌کنند که در صورت مواجه شدن با این پیامها به هیچ عنوان روی لینک ها کلیک نکنید.
  • نویسنده :
  • منبع :