وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که توافق با حماس برای تمدید آتش‌بس بشردوستانه برای دو روز دیگر در غزه حاصل شده است.

به گزارش الجزیره، به دنبال پایان مهلت توافق آتش‌بس موقت چهار روزه میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، قطر به عنوان یکی ازکشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با برادرانمان در قطر و مصر توافق کردیم که آتش‌بس انسانی در غزه به مدت ۲ روز و با همان شروط توافق پیشین تمدید شود.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که صلیب سرخ آماده تحویل گرفتن چهارمین گروه از اسرای صهیونیست در غزه است.

پیش از این، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده بود که اسرائیلی‌ها موافقت کرده اند در ازای آزادی گروگان های بیشتر و کمک‌های های امدادی بیشتر، به توقف جنگ در غزه ادامه دهند.

جان کربی روز دوشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی آمریکا گفت: بایدن و نتانیاهو برای تمدید دوره توقف درگیری ها توافق کردند. آنها همچنین با تمدید دوره آزادی زندانیان موافقت کردند که برای «اسرائیل» و منطقه خوب است.
کربی تصریح کرد: حماس همچنین اعلام کرده که علاقه مند به ادامه این توافق است و باید روزانه ۱۰ گروگان را آزاد کند. ما می خواهیم وقفه در درگیری ها تا زمانی که بتوانیم همه گروگان ها را از غزه خارج کنیم، ادامه داشته باشد.
این مقام ارشد کاخ سفید ادامه داد: حماس همه گروگان ها را کنترل نمی کند و گروه های دیگری نیز تعدادی گروگان را در اختیار دارند. مسئولیت ردیابی و پیدا کردن این گروگان ها بر عهده حماس است. ما تعداد واقعی گروگان ها را نمی دانیم و انتظار داریم ۲۰۰ نفر یا بیشتر باشند.
  • نویسنده :
  • منبع :