19 دی: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ناو هواپیمابر آمریکا روز گذشته(یکشنبه) پس از پاسخ فارسی به تمام سوالات نیروهای جمهوری اسلامی از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد.
سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه دوشنبه شب در گفت و گویی رسانه ای با تبریک روز نیروی دریایی ارتش افزود: همرزمان عزیزم در نیروی دریایی ارتش شب و روز در تلاش برای امنیت کشور هستند و این روز را به همه این دلاوران تبریک می گویم.
وی با اشاره به مقاومتی که در خلیج فارس طی سال های اخیر صورت گرفته، خاطرنشان کرد: دشمن به نوعی از خلیج فارس فرار کرد و اکنون برای حفظ آبروی نداشته مجددا آمده و البته در آبهای ما حضور ندارد و از آبراه های ما هم عبور نمی کند و در آبهای کشورهای جنوبی خلیج فارس قرار دارد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با تصریح بر اینکه آنها حتی در نزدیکی سکوهای فلات قاره ما هم نیستند و در آبهای کشورهای جنوب خلیج فارس استقرار دارند و تماما به گفتمانی که رزمندگان ما با آنها در منطقه دارند، جواب می دهند و هر ناوگان نظامی بیگانه ای که در خلیج فارس می آید مجبور است که به فارسی صحبت کند، عنوان داشت: اینجا بحر فارسی است و ما از اینها سوال و جواب می کنیم و همین دیروز که ناو هواپیمابر آنها وارد خلیج فارس شد به تمامی سوالات ما پاسخ دادند و تا وارد شدند و حجمی از شناورهای ما را در جلوی خودشان دیدند سریعا به سمت جنوب خلیج فارس رفتند و در آبهای جنوبی خلیج فارس و در آبهای کشورهای همسایه تردد کردند.
سردار تنگسیری در بخش دیگری از این گفت و گو بیان داشت: عاقلانه این است که آمریکایی ها در خلیج فارس رفتار منطقی داشته باشند و ما در این رفت وآمدهای آنها به خلیج فارس در سال های اخیر حتی یک مورد نداریم که یک وجب در آبهای ما آمده باشند و آمریکایی ها وقتی در خلیج فارس قرار می گیرند خودشان می دانند که در یک کیسه ای قرار گرفته اند که دهانه کیسه (تنگه هرمز) دست ما است و کاملا در تیررس موشک ها و امکانات ما هستند و هیچ گاه سعی نمی کنندکه با ما درگیر و یا وارد چالشی شوند.
وی به ورود تازه ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس نیز طی ساعات گذشته اشاره و گفت: ما پهپادهایمان در روز گذشته بالای سر آنها بود و اخطار دادیم که بالگردشان باید بنشیند و تأکید کردند که بالای سر ناو خودمان هستیم و به دستورات ما تمکین کردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما از همه تحرکات آنان فیلم و عکس داریم و این بار که وارد شدند نسبت به بار قبل تمکین بسیار بیشتر و همکاری داشتند.
سردار تنگسیری حضور ناوگان آمریکا در منطقه را تنها وسیله ای دلگرم کننده برای طرف های مقابل و نه اقتدار آفرین ارزیابی کرد و گفت: روزی که ما ۱۰ نیروی متجاوز آمریکایی را در پنج مایلی جزیره فارسی گرفتیم ۲ ناو هواپیمابر با ۱۵۰ هواپیما و پنج ناوشکن در خلیج فارس داشتند و لذا حضور اینها فقط دلگرم کننده برای طرف مقابل است و ما ابداع کننده مقاومت هستیم و هشت سال در برابر دشمن مقاومت کردیم و ملت ایران قطعا سرش را در برابر دشمنانش خم نخواهد کرد و بالاتر ازخدا نیست و کسی را بالاتر را خدا نمی دانیم.
وی عنوان کرد: ما در خلیج فارس سابقه حضور سه ناو هواپیمابر و ۸۰ ناوشکن را هم در گذشته داشته ایم و در همین حضورها بود که کشتی های مختلف شان راتوقیف کردیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین گفت: ما نماینده ملت عظیمی هستیم که ۴۴ سال در برابر همه دشمنان ایستاد و امروز در نهایت اقتدار قرار دارد و دشمن میداند که ما چه داریم و چه بلاهایی می توانیم سرش بیاوریم.
  • نویسنده :
  • منبع :