19 دی: سفیر ایران در سازمان ملل با بیان اینکه ادعای رژیم اسرائیل درباره پرتاب ماهواره نور۳ توسط ماهواره‌بر قاصد کاملا بی‌اساس است،گفت:به نظر می‌رسد متهم کردن ایران به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه چیزی بیش از تلاش مذبوحانه این رژیم برای فرار از پاسخگویی نسبت به جنایات جنگی، نسل‌کشی و جنایات علیه بشریتی باشد که در فلسطین اشغالی مرتکب می شود، است.
امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ و ۶ آذرماه ۱۴۰۲ در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و ژانگ جون سفیر و نماینده چین در سازمان ملل که اکنون رئیس دوره ای شورای امنیت است، افزود: نامه حاضر در پاسخ به نامه نماینده رژیم اسرائیل خطاب به رئیس شورای امنیت که در آن ادعا شده بود پرتاب ماهواره نور ۳ به فضا توسط ماهواره بر قاصد نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵) است.
دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: ادعای نامه نماینده رژیم صهیونیستی کاملاً بی اساس است زیرا ایران هرگز هیچ گونه فعالیت مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت انجام نداده است. ایران بارها و بارها به صراحت اعلام کرده که تمامی فعالیت‌های مربوط به برنامه‌های موشکی و فضایی‌اش کاملاً مطابق با حقوق مشروع این کشور تحت قوانین بین‌المللی است. علاوه بر این، ایران همواره تاکید کرده که برنامه‌های موشکی و فضایی‌اش خارج از محدوده و صلاحیت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (۲۰۱۵) و پیوست‌های آن است.
وی تصریح کرد: هدف رژیم اسرائیل از طرح چنین ادعای بی‌پایه‌ای روشن است و آن منحرف کردن توجه از موضوع فوری است که در حال حاضر تمرکز جامعه بین‌المللی را می‌طلبد: جنایات فجیعی که این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه در حال ارتکاب است.
سفیر ایران در سازمان ملل گفت: به نظر می‌رسد متهم کردن ایران به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه چیزی بیش از تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای فرار از پاسخگویی نسبت به جنایات جنگی، نسل‌کشی و جنایات علیه بشریتی باشد که در فلسطین اشغالی مرتکب می‌شود است. جمهوری اسلامی ایران از جامعه بین‌المللی، به‌خصوص شورای امنیت سازمان ملل متحد، می‌خواهد تا رژیم اسرائیل را بخاطر جنایت‌هایش پاسخگو کند.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل از رئیس دوره ای شورای امنیت خواسته است که این نامه را به‌عنوان سند شورای امنیت منتشر کند.
  • نویسنده :
  • منبع :