19 دی: وزارت آموزش و پرورش فلسطین از شهادت بیش از ۳ هزار دانش‌آموز در غزه از زمان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه خبر داد.
وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که ۳ هزار و ۲۹۱ دانش‌آموز از زمان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در این باریکه تحت‌محاصره شهید شده‌اند.
براساس گزارش سایت صدی البلد، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، ۲۷۰ مدرسه دولتی در نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته شده‌اند.
وزارت آموزش و پرورش فلسطین همچنین اعلام کرد، رژیم صهیونیستی ۶۵ مدرسه وابسته به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) را در غزه بمباران کرده است.
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگ غزه منجر به شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن و زخمی شدن بیش از ۳۶ هزار نفر شد. این نشان می‌دهد که ۷۵ درصد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
در بیانیه این نهاد آمده است: همچنان ۷۰۰۰ مفقود در زیر آوار هستند یا سرنوشتشان نامشخص است. از جمله آن‌ها بیش از ۴۷۰۰ زن و کودک هستند. تعداد قربانیان کادر پزشکی به ۲۰۷ شهید، کادر دفاع مدنی به ۲۶ شهید و خبرنگاران به ۷۰ شهید رسیده است.
شامگاه دوشنبه، ساعتی پس از اعلام تمدید دو روزه آتش‌بس در غزه، چهارمین گروه از اسرای صهیونیست در غزه تحویل صلیب سرخ شدند. جنبش حماس دوشنبه شب اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای دو روز دیگر بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.
اخیراً حماس و رژیم صهیونیستی با آتش‌بس چهار روزه در غزه و تبادل اسرا موافقت کردند. آتش‌بس در غزه از جمعه پیش آغاز شد.
طبق توافق تبادل اسرا در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند. چهار مرحله تبادل اسرا به پایان رسیده و قرار است در ازای هر روز اضافی از آتش‌بس نیز ۱۰ اسیر آزاد شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.
  • نویسنده :
  • منبع :