19 دی: وزیر مشاور دولت انگلیس در امور خاورمیانه در لفاظی تازه خود علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل، این کشور را «تهدیدی غیرقابل قبول» خواند.
وزیر مشاور دولت انگلیس در امور خاورمیانه که کشورش از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و جنایاتش علیه فلسطینیان است، مدعی شد که «ایران از طریق فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌اش در منطقه، یک تهدید کاملا غیرقابل قبول است».
وی بدون محکوم کردن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی تصریح کرد، شهرک‌سازی های اسرائیل غیرقانونی است و منجر به دامن زدن به درگیری‌ها می شود.
به گزارش الجزیره، وزیر دولت انگلیس در امور خاورمیانه در ادامه اظهاراتش افزود اجازه دهید به ضرورت دستیابی به صلح پایدار متعهد شویم.
همزمان نماینده آمریکا در شورای امنیت در خصوص تحولات جاری غزه گفت: بدون تلاش قطر، مصر و آمریکا، آتش بس موقت در غزه محقق نمی‌شد.
وی افزود: آتش بس بشردوستانه، غذا، آب و دیگر مایحتاج را به جنوب و شمال غزه رساند. برای مضاعف کردن کمک‌ها و حفاظت از غیرنظامیان نباید از هیچ تلاشی دریغ کنیم.
نماینده آمریکایی در شورای امنیت همچنین با اشاره به توقیف کشتی‌های صهیونیستی اضافه کرد: از شورای امنیت می‌خواهیم حمله حوثی‌ها (ارتش یمن) در دریای سرخ و خلیج عدن را محکوم کند.
وی اضافه کرد، شهرک نشینان به غیرنظامیان در کرانه باختری حمله می کنند و این باید متوقف شود. از طرف‌های منطقه می خواهیم از سخنان تحریک آمیز و نفرت پرهیز کنند.
نماینده آمریکا در شورای امنیت تأکید کرد که ما به راه حل دودولتی نیاز داریم که غزه و کرانه باختری تحت یک ساختار سیاسی متحد شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :