19 دی: به گفته مدیرکل محیط زیست استان تهران، حمل و نقل و تردد دانش آموزان در سطح استان تهران در حدود ۱۰۰ هزار خودرو است که ۱۸ درصد در آلودگی هوا سهم دارد.
دکتر مزینانی در یک برنامه رادیویی درباره مسئولیت مدیریت شهری و آلودگی هوای تهران اظهار کرد: ما از نظر قوانین مشکلی نداریم و قانون هوای پاک وظایف همه دستگاه‌ها را مشخص کرده است.
وی به نقش عوامل طبیعی و انسانی در آلودگی هوای تهران اشاره کرد و افزود: ما به دلیل موقعیت جغرافیایی استان تهران و به دلیل حجم بارگذاری بیش از حد در این استان، یک وضعیت خاصی داریم بطوریکه به محض وارونگی و پایداری و سکون هوا، درگیر آلودگی هوا می‌شویم.
مدیرکل محیط زیست استان تهران مصرف بالای سوخت، تردد وسایل حمل و نقل بیش از اندازه و فرسوده و بارگذاری انواع صنایع مختلف در استان تهران را در آلودگی هوای تهران موثر خواند و گفت: حمل و نقل و تردد دانش آموزان در سطح استان تهران حدود ۱۰۰ هزار خودرو است که ۱۸ درصد در آلودگی هوا سهم دارد.
مزینانی با بیان اینکه وزن دستگاه‌ها و منابع ساکن و متحرک در آلودگی کلانشهر تهران در کارگروه اصلی آلودگی هوا بررسی شد اظهار کرد: ما هم صورت جلسه مشخصی داریم و هم اقدامات مشخص شده است و فقط لازم است که همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها همت و اراده به خرج دهند.
این مقام مسئول سهم منابع ساکن در آلودگی هوا را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: سهم منابع متحرک شامل خودروهای سواری، اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، موتورسیکلت‌ها و تاکسی و مینی بوس و وانت‌ها در آلودگی هوا بسیار زیاد است.
مدیرکل محیط زیست استان تهران استفاده از خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در تهران را یک راهکار مهم و موثر برای کاهش آلودگی هوا مطرح کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :