19 دی: وزیر امور خارجه با حضور در سفارت یمن در تهران، با «ابراهیم الدیلمی» سفیر دولت نجات ملی در کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
حضور «حسین امیرعبداللهیان» در سفارت یمن به‌منظور قدردانی از حمایت‌های صنعا از مردم مظلوم فلسطین در ایام حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تمجید از مواضع قوی رهبران و مردم یمن در حمایت از مردم فلسطین و غزه اظهار داشت: حمایت یمن از مردم غزه و کرانه باختری ستودنی است.
امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام‌های گرم به «سید عبدالملک الحوثی»، از گفت‌وگوهای انجام شده بین صنعا و عربستان سعودی حمایت و اظهار امیدواری کرد توافق نهایی بین دو طرف حاصل شود.
«ابراهیم الدیلمی» سفیر دولت نجات ملی یمن در تهران نیز ضمن تشکر و خوش آمدگویی به امیرعبداللهیان و ابلاغ سلام‌های گرم «سید عبدالملک الحوثی» به مقام معظم رهبری و رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما دفاع از مردم فلسطین و غزه را وظیفه خود می‌دانیم و تا هر زمانی که نیاز باشد، به حمایت از فلسطین ادامه خواهیم داد.
وی افزود: تصمیم رهبران صنعا جهت ورود به میدان و هدف قرار دادن منافع رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی و در دریا، در راستای اعتقاد قوی ما برای دفاع از مردم غزه است که از سوی رهبران صنعا اتخاذ شد.
ابراهیم الدیلمی ادامه داد: مردم یمن عمیقاً صلح‌طلب بوده و خواهان آرامش و ثبات در منطقه هستند.
سفیر یمن در تهران گفت: گفت‌وگوهای بین صنعا و ریاض در مسیر درستی قرار دارد و امیدواریم با توافق نهایی محاصره کامل یمن برطرف و حقوق مردم یمن تأمین شود.

  • نویسنده :
  • منبع :