۱۹ دی: سخنگوی شورای مرکزی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ضمن تأکید بر پرشور برگزارشدن انتخابات، از برخی رفتارهای زود‌رس کاندیداها انتقاد کرد.
مهندس محمدرضا باقرپناهی از برگزاری جلسه شورای مرکزی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم خبر داد و گفت: در دومین جلسه شورای مرکزی دورۀ جدید این مجمع که در آذرماه تشکیل شد، به پیشنهاد دبیرکل مجمع حجت الاسلام والمسلمین بنایی، هیئت اجرایی این مجمع انتخاب شدند.
وی درباره دیگر مسائل و گفتگوهای مطروحه در این شورا گفت: این شورا با تاکید بر فرمایشات رهبری معظم انقلاب در دیدار حقوقدانان و اعضای شورای نگهبان درخصوص اینکه همه موظفند زمینه برگزاری پرشور انتخابات در اسفند ماه امسال را فراهم آورند، متذکر گردیدند که قطعا روند رسیدگی به صلاحیت‌ نامزدهای مجلس دوازدهم، تاثیر جدی در مشارکت حداکثری خواهد داشت و البته بر اساس قانون فرجه‌های مناسب جهت رسیدگی به شکایات و تجدیدنظر پیش‌بینی شده است.
سخنگوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم همچنین دیدگاه شورای مرکزی این مجمع را به لزوم پیشگیری از تبلیغات زودرس و پیش از موعد مقرر قانونی را متذکر شد و گفت: شورای مرکزی مجمع با بیان شواهدی از نقاط مختلف کشور، تحرکات تبلیغاتی قبل از موعد را مخالف قانون دانسته و تاکید داشتند که کنترل این تحرکات توسط دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، لازمه جلب مشارکت حداکثری است.
وی در ادامه گفت همچنین شورای مرکزی این مجمع با بررسی روند اتفاقات طوفان‌الاقصی و مقاومت مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه در مقابله با رژیم  غاصب صهیونیستی، گفتند: اخبار اقناع کننده و یک‌صدایی جریان‌های مختلف سیاسی کشور و شخصیت‌های اثرگذار و مسئولین نظام از ضروریات این مرحله تاریخی برای مردم ایران می‌باشد.
باقرپناهی افزود: در این جلسه در مورد مسائل مهم شهری قم نیز بحث و گفتگو به عمل آمد که برایند نظرات تاکید بر این داشت که مسئولین مافوق باید توجه داشته باشند که ایجاد انگیزه و همدلی در مدیران استان لازمه توسعه و پیشرفت شهر می‌باشد و به عکس ایجاد دلسردی مدیران، مانع توسعه و پیشرفت امور جاری وعمرانی استان می‌گردد، هم‌چنین به لحاظ جایگاه ملی و فراملی قم ضروری است در برنامه‌ریزی‌ها، توسعه همه جانبه استان در ابعاد مختلف و نیازها و ضرورت‌های فرهنگی و اجتماعی قم در اولویت قرار گیرد و با انجام کارشناسی‌های علمی و دقیق بر غنای تحقیقات و تصمیمات متخذه بیفزایند. بایستی طراحی و اجرای مسائل کلان و راهبردی استان از پشتوانه علمی لازم برخوردار باشد‌ و شایستگی برخورداری از حمایت‌های مردمی و نخبگانی را داشته باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :