19 دی: رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تبدیل وسائل نقلیه با کاربری شهری به خودروهای آفرود خلاف مقررات است و با آن برخورد خواهد شد.
سردار سیدکمال هادیانفر در مصاحبه با ایرنا با تاکید بر اینکه خودروهای آفرود در دنیا دارای استاندارد مخصوص به خود هستند، اظهارداشت: این خودروها برای فعالیت خارج جاده‌ای ساخته شده‌ که می‌توان خریداری و استفاده کرد.
وی با بیان اینکه تبدیل ماشین‌ها شهری به آفرود خلاف قانون است و از لحاظ معاینه فنی هم نباید تاییدیه دریافت کنند، افزود: طبق استاندارد خودروهای آفرود قابلیت استفاده شهری ندارند ولی به دلیل گرانی این خودرو و ممنوعیت واردات، علاقه‌مندان به این حوزه دست به تغییر و تبدیل ماشین‌هایی می‌زنند که شهری هستند و برای شهر پلاک شده‌اند.
به گفته رئیس پلیس راهور فراجا تبدیل این ماشین‌ها به آفرود خلاف قانون است و از لحاظ معاینه فنی نیز نباید تاییدیه دریافت کنند و حتی نباید شماره‌گذاری شوند.
لزوم صدور مجوز برای آفرودها
سردار هادیانفر ساماندهی خودروهای آفرودی را به دلیل افزایش استقبال یک ضرورت عنوان کرد و گفت: می‌توان این مجموعه را نیز همانند موتورسیکلت‌های سنگین زیر مجموعه فدراسیون اتوموبیلرانی ساماندهی و برای آنان مجوز تردد صادر کرد.
وی یادآور شد: حضور خودروهای آفرودی در حوادث طبیعی و غیرمترقبه برای تردد در مسیرهای صعب العبور همواره در بخش خدمات امداد و نجات موثر بوده است و نمی توان همراهی آفرودسواران را در بحران‌ها مانند سیل و زلزله نادیده گرفت.
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: به طور حتم با مدیریت مناسب می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا در استفاده از خودروهای آفرودی هم شاهد ناهنجاری و تخطی از قانون نباشیم و هم فرصتی برای علاقه‌مندان این حوزه ایجاد گردد تا از ماشین های آفرود به عنوان تفریح سالم استفاده کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :