19 دی: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه بیشترین عملیات‌های آتش‌نشانی در قم مربوط به حوادث آسانسور است، گفت: برای رفع این مشکل باید سازمان‌های دیگر ورود پیدا کنند تا ایمنی آسانسورها ارتقا یابد، همچنین در صورت داشتن ژنراتور برق اضطراری می‌توان مشکل قطع برق و گیر کردن در آسانسور را رفع کرد.
علی زندیه، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی از سازمان‌های شهرداری است که به خدمت‌رسانی در زمان‌های حریق و حوادث می‌پردازد و از سه معاونت عملیات، آموزش و پیشگیری و پشتیبانی تشکیل می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشترین خدمات سازمان آتش‌نشانی به مردم در معاونت عملیات و معاونت آموزش و پیشگیری انجام می‌شود، افزود: معاونت عملیات تمامی عملیات و درخواست‌های مردم در حوزه آتش‌سوزی و امداد و نجات را انجام می‌دهد، که بیش از ۱۰۰ مورد خدمت‌رسانی را شامل می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه آموزش‌های آتش‌نشانی به‌صورت عمومی و تخصصی ارائه می‌شود، افزود: تیم‌های تخصصی در سازمان آتش‌نشانی قم شکل‌گرفته است، برای مثال در زمینه غواصی و غرق‌شدگی، تیم تخصصی این سازمان بهترین تیم در کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشترین عملیات‌های آتش‌نشانی در قم مربوط به حوادث آسانسور است، گفت: برای رفع این مشکل باید سازمان‌های دیگر ورود پیدا کنند تا ایمنی آسانسورها ارتقا یابد، همچنین در صورت داشتن ژنراتور برق اضطراری می‌توان مشکل قطع برق و گیر کردن در آسانسور را رفع کرد.
وی اضافه کرد: دومین مورد حوادث پر تعداد تصادفات و سومین مورد حریق اصناف، صنایع و مراکز تجاری است.
زندیه با بیان اینکه حریق منزل در قم روند کاهشی داشته است، افزود: با وجود اقدامات انجام‌گرفته طی ده سال گذشته برای پیشگیری از حریق ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها شاهد روند کاهشی بوده‌ایم اما حریق اصناف و صنایع رو به افزایش است که این امر نیازمند همکاری سازمان اصناف و واحدهای تجاری است.

  • نویسنده :
  • منبع :