19 دی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای نخستین بار در کشور آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود.

سیدصولت مرتضوی امروز ۱۱ آذرماه 1402در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولین در مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملّی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت، اظهار داشت: امروز به‌واسطه جنایات رژیم اشغالگر قدس هر ساعت چند ده نفر به جامعه معلولین جهان اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه این جنایت‌ها باید در مجامع بین‌المللی پیگیری شود، گفت: مردم فلسطین جز فریاد استقلال و آزادی‌خواهی مطالبه‌ای ندارند.
وزیر رفاه افزود: در آموزه‌های دینی ما توصیه‌های فراوانی به حمایت و توجه به افراد دارای معلولیت وجود دارد و در این‌باره امام حسین(ع) فرموده‌اند غفلت از نابینایان، ناشنوایان و معلولان در زمره عهدشکنی است.
مرتضوی با تأکید بر اینکه سخره معلولین در آموزه‌های دینی ما مورد نکوهش است، گفت: احقاق حقوق افراد دارای معلولیت از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران توجه به معلولین و نیازمندان از اصول عدالت است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز جامعه افراد دارای معلولیت ما نیاز به ترحم ندارند و در چارچوب قوانین و آموزه‌های دینی باید به آن‌ها توجه شود.
مرتضوی ارتقای خدمات به جامعه معلولین را نیازمند ایجاد فهم مشترک در سطح دولت و جامعه هدف عنوان کرد و افزود: معلولان نباید تحت هیچ شرایطی در انزوا باشند و باید بستر شکوفایی آنان بیش از پیش فراهم شود.
وی داشتن عنصر ایمان، غیرت و خردورزی را از مهم‌ترین ویژگی‌های ورزشکاران پارالمپیکی ایران نام برد و گفت: عشق به وطن در ورزشکاران پارالمپیکی ما سبب کسب افتخارات گسترده شده است.
وزیر کار با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم خدمت به معلولین را راهبرد و اولویت می‌داند، افزود: تلاش می‌کنیم با اقدامات توانبخشی فرصت مناسب برای اشتغال جامعه معلولین ایجاد شود.
مرتضوی بیان کرد: سال گذشته زمینه اشتغال بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از معلولین کشور فراهم شد و با توجه به دستور ریاست محترم جمهوری، برای اولین بار آزمون استخدامی ویژه معلولان برگزار خواهد شد؛ مجوز استخدام ۴ هزار و سیصد نفر از افراد دارای معلولیت گرفته شده است که کار بسیار مطلوبی است.
وی گفت: در طول دو سال گذشته بالغ بر ۵۲۰ هزار معلول از خدمات سازمان بهزیستی استفاده کرده‌اند و هم‌اکنون هیچ متقاضی پشت نوبت دریافت خدمات نداریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از نیکوکاران کشور تقدیر کرد و بیان داشت: خیرین در همراهی با سازمان بهزیستی همواره پیشگام بوده و ثروت خود را با جامعه معلولین به مشارکت گذاشته‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :