۱۹ دی: وزارت راه و شهرسازی در پی انتشار محتوای کذب در برخی رسانه‌ها در خصوص اینکه «فاصله پرند تا تهران ۲۰ کیلومتر است، چطور رئیسی متروی ۴۰ کیلومتری را افتتاح کرد؟!» اعلام کرد: مترو پرند در دو خط رفت و برگشت ۲۰ کیلومتری با جمع ۴۰ کیلومتر راه آهن افتتاح شده است.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه در پی انتشار محتوای کذب در برخی رسانه‌ها با ذکر این محتوا که «فاصله پرند تا تهران ۲۰ کیلومتر است چطور رئیسی متروی ۴۰ کیلومتری را افتتاح کرد؟!» اعلام کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در حالی که مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند را با قطار شهری طی می کرد، در سخنانی اعلام کرد قرار بود این مسیر یک خطه باشد و مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا پرند را یک قطار طی کند و مجدد برگردد، اما دولت سیزدهم در اقدامی اثرگذار، این مسیر را به دو خطه ارتقا داد. بر این اساس، مسیری که قرار بود ۲۰ کیلومتر ریل گذاری شود، به ۴۰ کیلومتر خط ریلی افزایش یافت.
با این توصیف در حقیقت برای مسیر ۲۰ کیلومتری مترو پرند با احتساب ۲ خط رفت و برگشت، ۴۰ کیلومتر خط آهن کشیده شده است.
نتیجه این اقدام دولت سیزدهم، کاهش شدید معطلی مسافران در ایستگاه‌های مبدا و مقصد و همچنین افزایش فوق العاده ایمنی این خط شده است. زمان سیر نیز به دلیل افزایش سرعت قطار در مسیر دوخطه، به شدت کاهش می‌یابد.
به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رساند برای دریافت اخبار درست حوزه وزارت راه و شهرسازی، پایگاه خبری این وزارتخانه روزانه اطلاعات مورد نیاز را در آدرس news.mrud.ir‌ منتشر می کند.
  • نویسنده :
  • منبع :