19 دی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ متر از خط انتقال آب ۸۰ روستای قم در قالب طرح جهاد آبرسانی، اصلاح و وارد مدار بهره‌برداری شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرها و روستاهای تابعه استان به منظور پایداری آب در شبکه گفت: در همین راستا اصلاح بخشی از خط انتقال موسوم به ۸۰ روستا که تأمین آب روستاهای شهرستان کهک و بخش مرکزی قم را بر عهده دارد، در قالب طرح جهاد آبرسانی در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به فشار بالای آب در این خط انتقال و همچنین جنس لوله آن اظهار داشت: به همین علت سالانه شاهد حوادث زیادی بر روی این خط انتقال بودیم که رفع آن موجب قطع آب مناطقی می‌شد که از این خط لوله بهره‌مند می‌شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: بر همین اساس و پس از مطالعات و ارائه طرح‌های لازم از سوی کارشناسان آبفای استان، اصلاح و بازسازی  ۳۵۰۰ متر از این خط در قالب طرح جهاد آبرسانی توسط سازمان بسیج سازندگی استان قم به عنوان مجری طرح آغاز شد.
مهندس بختیاری با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و با استفاده از لوله‌های چدن به قطر ۶۰۰ میلی‌متر به انجام رسید، یادآور شد: هفته گذشته نیز با انجام وصلی‌های مورد نیاز، این خط لوله وارد مدار بهره‌برداری شد.
وی با بیان اینکه با انجام اصلاح بر روی این خط لوله، شاهد پایداری آب در روستاهای شهرستان کهک و بخش مرکزی خواهیم بود، ابراز کرد: امیدواریم با اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی که اصلاح این خط انتقال یکی از آن‌ها بود، بتوانیم خدمات بهتری را به مردم عزیز استان قم ارائه دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :