19 دی: حسین امیرعبداللهیان، رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌ خود تاکید کرد: ریشه وضعیت فعلی، ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی است.
حسین امیرعبداللهیان شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با جوسپ بورل با تأکید بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه فراهم شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌ خود تاکید کرد: ریشه وضعیت فعلی، ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و در صورت عدم توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری، امکان گسترش عمیق دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.
امیرعبداللهیان سیاست‌های حمایتی آمریکا را مشوق رژیم صهیونیستی برای تداوم تجاوز نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و نیز عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.
رییس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از این گفت وگو، ضمن اشاره به آخرین وضعیت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خاطر نشان کرد: این همکاری‌ها در چارچوب فنی و حقوقی تداوم خواهد یافت.
نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز اظهار داشت: لازم است تنش ها در نوار غزه و کرانه باختری هر چه زودتر متوقف شود.
جوسپ بورل تاکید کرد: اتحادیه اروپا تلاش می‌کند اسراییل را به احترام به حقوق بین‌الملل متعهد سازد.
وی ضمن تصریح بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به کاهش تنش ها در منطقه افزود: ما هم معتقدیم راه حل موضوع فلسطین، تمرکز بر مسیر دیپلماتیک است و هرگونه تداوم حملات نظامی منجر به تشدید بحران خواهد شد.
جوسپ بورل همچنین ابراز امیدواری کردریال همکاری های سازنده ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تداوم یابد.
  • نویسنده :
  • منبع :