19 دی: نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی از روند تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ انتقاد کرد و خواستار برگزاری انتخابات مجدد شد.
حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: طبق ماده ۴۱ آیین نامه داخلی کمیسیون تلفیق بودجه باید پس از تحویل لایحه بودجه به مجلس تشکیل شود اما این اتفاق رخ نداد و کمیسیون تلفیق لایحه بودجه زودتر تشکیل شد و اقدامی خلاف آیین نامه صورت گرفت.
وی ادامه داد: بر این اساس تشکیل کمیسیون تلفیق خلاف آیین نامه داخلی بوده و مشروعیت ندارد و باید اعضای آن مجددا انتخاب شود.
فلاحی در تذکر دیگری بیان کرد: نباید افراد متفرقه در امور مجلس دخالت کنند؛ اینکه این افراد گاهی بین صندلی‌های نمایندگان می چرخند، درست نیست و باید جلوی این کار گرفته شود. مجلس شأن و جایگاهی دارد که باید مراقبت شود که زیر سوال نرود.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: در روز سه شنبه ۳۰ آبان که کمیسیون تلفیق تشکیل شد، همان روز لایحه بودجه دولت به مجلس آمد که دولت نیز اعلام کرد و آقای حسینی معاون رییس جمهور هم می تواند آن را تایید کند.
وی ادامه داد: درباره اینکه دوستان و همکاران غیرنماینده بین صندلی های مجلس در صحن تردد نداشته باشند، نیز موضوعی است که نمایندگان دولت باید به آن توجه کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :