19 دی: معاون پرستاری وزارت بهداشت با محکوم کردن اقدامات خشونتی علیه کادر درمان، خواستار بازنگری در تامین امنیت پرستاران در اورژانس‌های مراکز درمانی شد.
دکتر عباس عبادی در واکنش به مضروب شدن پرستار یاسوجی به وسیله چاقو توسط همراهان بیمار ضمن ابراز تاسف از بروز چنین حوادثی، این اقدام را محکوم و خواستار برخورد جدی و به دور از تسامح و مدارا مراجع ذیصلاح شد. 
وی پرستاران و کادر درمان را وکیل مدافع سلامت مردم دانست و با قدرانی از زحمات پرستاران در مراکز درمانی کشور، گفت: این اولین باری نیست که پرستاران ما در اورژانس بیمارستان‌ها مورد ضرب و شتم، جراحت و هتاکی قرار می‌گیرند که بازنگری در تامین امنیت این همکاران بسیار ضروری است.
عبادی افزود: انتظار داریم مراجع ذی صلاح با جدیت و قاطعیت با چنین مواردی برخورد قانونی قاطع و فوری کنند؛ چرا که نباید با تکرار رخداد چنین حوادثی به انگیزه و امنیت پرستاران در ارائه خدمت به مردم لطمه وارد شود.
عبادی همچنین بر افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت کار پرستاران و کادر درمان تاکید کرد.  
بنابر اعلام وزارت بهداشت، محمد خواهانی پرستار بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیمه شب گذشته هنگام ارائه خدمت در شیفت، مورد حمله همراهان بیمار قرار گرفت و با ضربات چاقو به شدت مجروح شد. با اقدامات درمانی لازم، درحال حاضر حال وی مساعد است.
  • نویسنده :
  • منبع :