19 دی: وزیر امور خارجه عمان، با بیان این که کشورش خواستار برقراری آتش‌بس است، ضمن فرستادن درود به شهدای فلسطینی گفت: همه تلاش دیپلماتیک خود را در جامعه بین‌المللی به‌ کار می‌بندیم و برای رفع محاصره غزه اقدام می‌کنیم.
بدر البوسعیدی در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان، درباره محورهای مورد بررسی طرفین گفت: پرونده‌ های دوجانبه و مشورت‌هایی درباره تحولات منطقه داشتیم؛ روابط دو کشور بر اساس حسن همجواری و ارزش‌های دینی است.
البوسعیدی ادامه ادامه داد: در زمینه‌های بهداشتی و انرژی تجدیدپذیر شاهد توسعه روابط خواهیم بود.
وی با بیان اینکه درباره آخرین تحولات فلسطین و مشخصا نوار غزه و تداوم عملیات نظامی اسراییل که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، صحبت کردیم، و نیز ضمن تاکید بر محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت: عمان خواستار برقراری آتش‌بس است.
به گفته وزیر خارجه عمان، از سرگیری حملات در پایان آتش‌بس موقت، اقدامی محکوم است که با مقاومت ملت فلسطین مواجه شد.
البوسعیدی ضمن فرستادن درود به شهدای فلسطینی افزود: همه تلاش دیپلماتیک خود را در جامعه بین‌المللی به‌ کار می‌بندیم و برای رفع محاصره غزه اقدام می‌کنیم.
روابط عمان و ایران در حال افزایش است
وزیر امور خارجه عمان درخصوص حضور خود در تهران گفت: از حسن استقبال آقای امیرعبداللهیان ممنونم و خوشحالم که در تهران برای پیگیری بسیاری از پرونده ها و مشورت در خصوص تحولات منطقه حضور دارم. روابط عمان و ایران بدون شک روز به روز در حال افزایش است و در مسایل مختلف این توسعه صورت می‌گیرد.
البوسعیدی ادامه داد: بیستمین نشست کمیسیون مشترک در تهران برگزار می شود و شاهد تحولات مثبتی بین دو کشور در مسائل مختلف از جمله تجاری و اقتصادی بودیم. خوشبین هستیم به لطف رهنمودهای رهبری دو کشور پرونده ها پیگیری شود و در مقطع آینده شاهد گسترش روابط تجاری باشیم.
وی افزود: مشورت های بین دو کشور مسئله‌ مهمی است و می تواند باعث مقابله با چالش ها در منطقه و جهان شود. در رابطه با اخرین تحولات اسفبار در فلسطین و ادامه حملات نظامی رژیم صهیونیستی که غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد، بحث کردیم و به شدت این تجاوز را محکوم می کنیم.
وزیر امور خارجه عمان گفت: می‌خواهم بگویم بخاطر مقاومت جانانه فلسطین به آنان تاکید کنم که شهدا نزد خداوند زنده هستند. بر ادامه تلاش های سیاسی بین دو کشور تاکید کردیم و از جامعه جهانی می خواهیم به وظایف خود عمل کند تا امنیت به این منطقه باز گردد و محاصره ظالمانه از غزه برداشته شود.
البوسعیدی خاطرنشان کرد: این بحران نیازمند تلاش های مستمر است و در عمان بر این تلاش ها تاکید داریم. به دنبال این هستیم که اقدامات را با ایران و سایر کشورها ادامه دهیم تا این بحران را حل کنیم و به جهانیان بگوییم که باید بر توقف جنایت های رژیم صهیونیستی پایان بخشند. همه اینها برای تحقق عدالت است و آنچه که وجدان انسانی عنوان می‌کند.
  • نویسنده :
  • منبع :