19 دی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا راه‌حل بحران غزه را فقط سیاسی خواند و گفت که در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان «از ایران خواستم تا از نفوذ خود استفاده و فعالانه برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه تلاش کند.»
 جوسپ بورل روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با حسین امیرعبداللهیان درباره وضعیت غزه و کرانه باختری گفت‌وگو کردم.
وی با بیان اینکه چاره مساله فلسطین فقط می تواند سیاسی و با تمرکز بر راه‌حل دو دولت باشد افزود: ما باید از هرگونه گسترش درگیری‌ها منطقه ای جلوگیری کنیم. از ایران خواستم تا از نفوذ خود استفاده و فعالانه برای جلوگیری از تشدید بیشتر در منطقه تلاش کند.
بر اساس این گزارش، این تماس تلفنی شنبه شب صورت گرفت و وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه فراهم شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌ خود تاکید کرد: ریشه وضعیت فعلی، ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و در صورت عدم توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری، امکان گسترش عمیق دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.
امیرعبداللهیان سیاست‌های حمایتی آمریکا را مشوق رژیم صهیونیستی برای تداوم تجاوز نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و نیز عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.


  • نویسنده :
  • منبع :