19 دی: جانشین پلیس راهور فراجا گفت: پیشنهاد افزایش نرخ جریمه از سوی وزارت دادگستری به دولت ارائه شده و اکنون در کمیسیون حقوقی دولت در دست بررسی است و پس از تصویب اجرایی خواهد شد.
سردار سیدتیمور حسینی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یکی از راه‌های بازداندگی از تخلفات مجازات است که در تمام دنیا وجود دارد و به عنوان اصل بدیهی پذیرفته شده است، افزود: مهم‌ترین اصل در جریمه‌های رانندگی اثربخشی بوده پس بنابراین جریمه اگر بازدارنده نباشد اثربخشی کافی ندارد.
وی درباره انتقاد برخی مبنی بر اینکه افزایش جریمه های رانندگی می‌تواند بر معیشت خانواده فشار وارد کند، اظهارداشت: از بابت اینکه برخی اعتقاد دارند جریمه راننده منجر به فشار معیشتی مردم می‌شود باید پرسید آیا این جریمه‌ها در سبد معیشتی خانواده تعریف شده است و در پاسخ باید گفت خیر.
جانشین رئیس پلیس فراجا با تاکید بر اینکه متخلفین تخلف نکنند تا جریمه نشوند، اضافه کرد: اگر یک تخلف به جای ۱۰۰ هزار تومان ۱۰۰ میلیون تومان باشد، به راحتی می توان از جریمه شدن جلوگیری کرد.
سردار حسینی درباره پیشنهاد افزایش میزان جریمه تخلفات رانندگی پاسخ داد: پیشنهاد افزایش نرخ جریمه از سوی وزارت دادگستری به دولت ارائه شده و اکنون در کمیسیون حقوقی دولت در دست بررسی است و پس از تصویب اجرایی خواهد شد.
وی همچنین درباره مقایسه میزان جریمه در ایران با سایر کشورها توضیح داد: شاید مقایسه جریمه‌ها درست نباشد، زیرا همیشه در مقایسه باید درآمد و هزینه شهروندان ۲ یا چند کشور را با هم سنجید تا به الگوی درستی دست یافت.
جانشین رئیس پلیس فراجا گفت: ولی اگر یکسویه بخواهیم مقایسه کنیم میزان جریمه های رانندگی در ایران نسبت به برخی از کشورها یک به پنجاه است و در کشورهای توسعه یافته میزان جریمه رانندگی بیش از ۵۰ برابر کشور ماست.

  • نویسنده :
  • منبع :