19 دی: در جریان یکصدونودوهشتمین جلسه شورای شهر تهران بهای بلیت مترو پرند مشخص شد.
جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران امروز در یکصدونودوهشتمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت نرخ‌گذاری بهای بلیط مترو تهران پرند اظهار کرد: مطابق با تکلیفی که بر عهده کمیسیون حمل و نقل و برنامه و بودجه قرار داشت، جلسه مشترکی با حضور نمایندگان شهرداری تهران توسط این دو کمیسیون برگزار شد تا کرایه بلیت خط مترو تهران پرند مشخص شود.
وی ادامه داد: لایحه تدوین شده بر مبنای وضعیت و موقعیت موجود تدوین شده است، در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی دیگری نیز در پرند به ارائه خدمات می‌پردازند و نرخ بهای بلیط مترو پرند نیز متناسب با همین موارد مشخص شده است.
تشکری هاشمی گفت: همچنین برای تعیین قیمت بلیط مترو تهران پرند، بهای خطوط حومه‌ای دیگر مانند هشتگرد و فرودگاه امام خمینی(ره) نیز مورد بررسی قرار گرفته‌ است و در این راستا مطابق با پیشنهاد شهرداری تهران موضوعات متن لایحه برای تصویب به شورای شهر ارسال شده است.
تشکری هاشمی با اشاره به لایحه تدوین شده گفت: به استناد قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و بند نهم قانون توسعه حمل و نقل عمومی لایحه تعیین بهای بلیت مترو پرند تدوین شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران اظهار کرد: در لایحه مذکور گفته شده به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود تا زمان تعیین متولی بهره‌برداری از امتداد خط یک مترو تهران، حد فاصل ایستگاه شهر آفتاب تا ایستگاه پرند توسط دولت، نسبت به مدیریت و بهره‌برداری از امتداد خط مذکور تا ایستگاه پرند اقدام کند اما برای دریافت هزینه‌ها و تولی‌گری خط باید نسبت به انعقاد قرارداد ظرف 3 ماه اقدام کند.
وی با اشاره به قیمت بلیط مترو تهران پرند گفت: قیمت بلیط مترو ایستگاه پرند تا پایان سال جاری برابر با نرخ تعیین شده برای ایستگاه مترو امام خمینی(ره) است و بر این اساس قیمت بلیت مترو تهران به پرند به ازای هر سفر برای مسافران دارای کارت‌های بلیط مبلغ 13650 تومان و برای مسافران دارای بلیط تک سفره معادل 15 هزار تومان تعیین می‌شود.
تشکری هاشمی گفت: شهرداری تهران مکلف است تا پایان سال جاری نسبت به انعقاد قرارداد با دولت در زمینه رفع نواقص خط، تعیین هزینه نگهداشت، خدمات و مابه‌التفاوت بلیط اقدام و جهت دریافت آن پیگیری‌های لازم را انجام دهد همچنین شهرداری تهران مکلف است گزارش اجرای مصوب و بهای خدمات تمام شده را در مقطع زمانی 6 ماهه به شورای شهر تهران ارسال کند.
  • نویسنده :
  • منبع :