19 دی: با اعلام شرکت سهامی آب منطقه‌ای، تخصیص قم از سدکوچری کاهش یافت و مابقی آب شهر باید از منابع شور زیرزمینی تأمین شود.
مهندس حسن بختیاری "مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم" با اشاره به نارضایتی مردم از کاهش فشار و افزایش شوری آب در روزهای اخیر در شهر قم اظهار کرد: با اعلام شرکت آب منطقه‌ای از 12 آذرماه سهم قم از سدکوچری کاهش یافته و به همین دلیل آب مورد نیاز شهر از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز آبی استان حدود 4 هزار و 500 لیتر در ثانیه است، گفت: این در حالی است که میزان تخصیص از سدکوچری به 2 هزار و 200 لیتر کاهش یافته و مابقی باید از چاه‌ها که دارای آبی لب‌شور هستند تأمین شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف و کاهش مصارف غیرضروری می‌تواند در کاهش برداشت از چاه‌ها مؤثر باشد، از استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا در خصوص افزایش تخصیص قم از سدکوچری چاره‌اندیشی کنند.
وی با بیان اینکه افزایش شوری نارضایتی مردم را نیز به همراه دارد، یادآور شد: امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان استان، مردم قم از آب با کیفیت سدکوچری بهره‌مند شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :