19 دی: وزیر کشور گفت: هیچ کالای رژیم صهیونیستی در ایران وجود ندارد؛ برخی شبهه کردند ممکن است مواد اولیه بعضی از این نوشابه‌ها از سوی رژیم صهیونیستی تأمین شود که خواستم که در این زمینه تحقیق کنند ولی فعلا چنین گزارشی نداریم.
احمد وحیدی روز چهارشنبه در جلسه دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی با حضور دانشجویان به پیروزی رسید و با میدان داری آنها در دفاع مقدس، در جنگ پیروز شدیم و در تسخیر قطعی لانه جاسوسی، انقلاب دوم را شکل گرفت.
وزیر کشور با بیان اینکه در انقلاب فرهنگی چهره دانشگاه تبدیل به محل کشاش بین نیروهای مسلح شده بود، ادامه داد: امروز دانشگاه ها ما را در ظرفیت‌های علمی به اوج بردند و در ردیف چند کشور اصلی دنیا در زمینه دست یابی به علوم روز دنیا قرار دادند و دوره جدیدی را از انقلاب اسلامی که منتهی به تمدن نوین اسلامی می‌شود، شکل دادند. پس مسئولیت بزرگی بر گردن دانشجویان و دانشگاهیان است.
وی ادامه داد: ۱۶ آذر نماد استکبارستیری، مبارزه با سلطه ‌و حرکتی با بصیرت و شجاعانه بود. ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا ۱۶ آذر که نیکسون به ایران آمد، ۴ ماه بیشتر فاصله نداشت. ولی در این فاصله جوشش دانشجویان، مرحله جدیدی را شکل داد.
دانشگاه محل مبارزه با فساد است
وحیدی تصریح کرد: دانشگاه ذاتا محل مبارزه با فساد است و ادامه این حرکت بالنده و رو به جلو در راستای تسخیر آینده و خصوصا نقش آفرینی در آینده است. مقاومت اسلامی و آنچه امروز در غزه قهرمان مظلوم می‌گذرد، بخشی از این اتفاق بزرگ جهانی است.
وزیر کشور با بیان اینکه باید بررسی کنیم که رژیم صهیونیستی در تاریخ، از کجا به کجا رسیده است، اظهار داشت: مقامات حماس در ابتدا به چند چادر تبعید شدند. اما امروز حماس به جایگاهی رسیده که امریکا با همه قدرتش، مجبور شد به میدان بیاید تا رژیم صهیونیستی را حفظ کند. ارتشی که خود را بزرگ‌ترین ارتش خاورمیانه می‌دانست، به وضعیتی رسیده که امریکایی‌ها سراسیمه برای او سلاح می‌فرستند و اتاق فکر تشکیل می‌دهند.
وزیر کشور اضافه کرد: امروز معادلات توسط مقاومت رقم می‌خورد. سعی کردند بگویند تلاش‌های مقاومت چیزی نیست و این مربوط به اقدامات ایران است تا بگویند از ایران به عنوان یک قدرت، شکست خورده‌اند. در این موضوع چند نکته نهفته است؛ اول، اعتراف آمریکا و رژیم صهیونیستی و غرب به قدرت جمهوری اسلامی و دوم تلاش برای نادیده گرفتن قدرت مقاومت.
وحیدی بیان کرد: امروز در غزه صدها تانک و نفربر رژیم صهیونیستی از بین رفته است. امروز نیروی زمینی رژیم صهیونیستی در داخل غزه شکست خورده است. قدرت هوایی این رژیم که تبلیغ می‌کردند که هر فردی را در هر طبقه‌ای که بخواهیم مستقیما به او شلیک می‌کنیم. اما امروز قدرت هوایی او تبدیل قدرتی شده که فقط کودکان و زنان را شهید کند.
مقاومت در غزه مستقل از جمهوری اسلامی عمل می‌کند
وزیر کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت کامل از حماس و مردم غزه انجام داد و این را رسما هم اعلام کرد اما ماجرایی که رقم می‌خورد با دست خود فلسطینی‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: حزب الله در جنوب لبنان امروز یک قدرت بلند، استوار و تعیین‌کننده و مستقل از جمهوری اسلامی است، امروز مقاومت در غزه یک درخت تنومند است و مستقل از جمهوری اسلامی عمل می‌کند، همین موضوع دشمنان را به سختی و وحشت انداخته است.
وزیر کشور گفت: این نکته مهم است چندین مقطع در کشور ما برخی افراد که ظاهرا دلسوز بودند، می‌گفتند مساله فلسطین دیگر تمام شده است، بعد از قضیه اسلو جلسه گذاشتند و گفتند مگر ما کاسه‌های داغ‌تر از آش هستیم، فلسطینی‌ها رفته و بسته‌اند ما چاره‌ای جز این نداریم که عقب‌نشینی و سازش کنیم.
وحیدی ادامه داد: اینگونه صحبت‌ها نتیجه فهم نادرست از منطقه و اسراییل بود اگر بنا بود این حرف‌ها و تحلیل‌ها به نتیجه برسد امروز نامی از فلسطین و فلسطینیان نبود و رژیم صهیونیستی بر بخش زیادی از خاورمیانه تسلط رسمی خود را اعلام می‌کرد.
وی یادآور شد: جریانی که درباره مساله فلسطین صحبت کرده و می‌گفت «نه غزه» بر یک گذشته‌ای استوار بود. شعار «نه غزه، نه لبنان» شعاری برای اعلام تسلیم بود.
وزیر کشور عنوان کرد: دانشگاه وجهه استکبارستیزی، آینده‌نگری و حرکت روبه جلو و بالندگی خود را همواره حفظ کرده است. امروز جریان دانشگاه و دانشجویی نمی‌تواند در کنار کسانی باشد که مسائل غزه را یا تحریف کنند و یا با سکوت از کنار آن بگذرند. امروز جریان دانشگاه و دانشجویی نمی‌تواند جنبش و جریان یمن و فجایعی که در یمن اتفاق افتاده را نبیند و در کنار آن باشند و یا نسبت به آن سکوت کنند. طوفان الاقصی یک نقطه تحولی مهم در معادلات منطقه‌ای و جهانی است و آثار آن را در آینده بیشتر خواهیم دید.
گزارشی درباره فروش محصولات صهیونیستی در داخل دریافت نکرده‌ام
وحیدی در پاسخ به سوال یک دانشجو درباره تحریم کالاهای اسرائیلی، گفت: هیچ کالای رژیم صهیونیستی در ایران وجود ندارد. برخی شبهه کردند ممکن است مواد اولیه بعضی از این نوشابه‌ها از سوی رژیم صهیونیستی تأمین شود که خواستم که در این زمینه تحقیق کنند.  هرگاه بگویند که ماده اولیه یک کالایی از رژیم صهیونیستی تأمین می‌شود، حتما با آنها برخورد خواهد شد؛ ولی فعلا چنین گزارشی نداریم.  
دشمن با القای ناکارآمدی و تبلیغات دروغین درپی کاهش مشارکت مردم در انتخابات است
رئیس شورای امنیت کشور همچنین در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری درباره افزایش نقش وزارت کشور برای افزایش نرخ مشارکت در انتخابات تصریح کرد: مهم‌ترین مسأله پیش روی کشور انتخابات است. امروز تقویت مشارکت و حضور پای صندوق‌ رأی، یعنی تقویت جریان مقاومت. دشمن برای کاهش مشارکت برنامه‌ریزی دارد و به دنبال این است که با القای ناکارآمدی و تبلیغ دروغین برای حضور مردم پای صندوق‌ رأی تردید ایجاد کند.
وی ادامه داد: برخی جریان‌های داخلی هم با دشمن همسو شده‌اند زیرا امروز جمهوری اسلامی با گذر از مشکلات، روند رشد بسیار خوبی  را طی می‌کند. البته شما دانشجو هستید و انتظار ندارید که دولت، همه مشکلات را ظرف دو سال برطرف کند اما روند بسیار خوب و دلگرم‌کننده است.
وحیدی با بیان اینکه وظیفه ما در وزارت کشور بر دو قسم است، گفت: یکی اجرای انتخابات است که تا این مرحله و طبق قانون، خوب جلو آمده‌ایم و طبق برنامه بوده است. در راستای چهار اصل مورد تأکید رهبر انقلاب مبنی بر سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حرکت کرده‌ایم تا فضای مناسبی برای مشارکت حداکثری داوطلبان ایجاد کنیم. در مرحله پیش ثبت‌نام‌ها نزدیک به ۴۹ هزار نفر نام‌نویسی کردند و در گام دوم هم حدود ۲۴ هزار نفر داوطلب شدند.  
بزرگترین جهاد دانشجویان تشویق مردم برای حضور پای صندوق‌ رأی است
وزیر کشور ادامه داد: وظیفه دوم ما این بود که تلاش کنیم همه طیف‌ها و سلیقه‌ها در عرصه انتخابات حاضر شوند. سیاست وزارت کشور و دولت، استفاده از همه ظرفیت‌ها است. افزایش مشارکت، علاوه بر دستگاه‌هایی که در این زمینه وظیفه قانونی دارد، وظیفه گروه‌ها و جریان دانشگاهی هم هست که در انتخابات نقش ایفا کنند.
وحیدی تأکید کرد: امروز بزرگترین جهاد دانشجویان، تشویق مردم برای آمدن پای صندوق‌های رأی است. در انتخابات این دوره، هر رأی، یک رأی در سبد مقاومت است. آمریکا از برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری در ایران، وحشت‌زده است.
توضیح وزیر کشور درباره استعفای معاونش
وی همچنین درباره استعفای محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی خود، گفت: یک سوءتفاهمی ایجاد شده بود و نمایندگان گمان می‌کردند بخشنامه‌ای که صادر شده توهین به آنها و یا بازداشتن از وظایف قانونی‌شان است. توضیحات داده شده، نمایندگان را قانع نکرد و نتیجه این شد که چالشی به وجود آمد که به صلاح کشور نبود و ما باید این مسأله را حل می‌کردیم زیرا مسیر پیشرفت کشور از مسیر همکاری قوا می‌گذرد.
وزیرکشور ادامه داد: بنابراین استعفای معاون سیاسی وزارت کشور در راستای حل این چالش بود. غلامرضا استعفا را به صلاح کشور دید و تشخیص داد که دو قوه بر سر یک مسأله ساده با هم اختلاف نداشته باشند. ما هم به این تشخیص احترام گذاشتیم و برای رفع یک چالش که می‌توانست مضر باشد، این استعفا را پذیرفتیم.
وحیدی ضمن قدردانی از دانشجویان برای حساسیت نسبت به مسائل کشور، ادامه داد: بحث استیضاح مطرح نبود که بخاطر این آن از مواضع دیگر کوتاه بیاییم. مردم به دولت و مجلس رأی ندادند که باهم اختلاف داشته باشند؛ رأی دادند باهم همکاری کنیم تا مسائل را حل کنیم. این یکی از دهها مسائلی بود که ممکن است بین قوا وجود داشته باشد. حل مسائل کشور از مسیر مصلحت‌هایی می‌گذرد که برای جامعه مفید است.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جلوگیری از تجمع تعدادی از دانشجویان در مقابل کنسولگری ترکیه در تبریز، گفت: اگر قرار بود دانشجویان کلیشه‌ای عمل کنند تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم شکل نمی‌گرفت. بنابراین خیلی مسائل دیگر بر دوش دانشجویان انقلابی است.
رئیس شورای امنیت کشور اضافه کرد: خیلی از گروه‌های معاند به دنبال تخریب روابط ما با کشورهای دیگر هستند. اگر کسی مقابل کنسولگری اقدامی انجام دهد، بر روابط ما با این کشور اثر می‌گذارد. دستگاه دیپلماسی ما مسئول روابط با سایر کشورهاست نه افرادی که از خارج با برگزاری یک تجمع و تظاهرات زمینه برای برهم زدن روابط ما با کشورها را فراهم کنند.  
وی گفت: اینکه خواستار شدند تظاهرات در محل دیگری برگزار شود، برای رعایت ملاحظات امنیتی و جلوگیری از بروز خدشه بر روابط خارجی دو کشور بود.
  • نویسنده :
  • منبع :