19 دی: مدیرعامل ستاد معاینه خودرو‌های تهران از فعالیت دوباره واحد‌های کنترل آلایندگی کنار جاده‌ای در تهران خبر داد.
شادی مالکی گفت: در این طرح، واحد‌های کنترل کنارجاده‌ای، خودرو‌های سنگین و سبک را تصادفی متوقف می‌کنند و با استفاده از تجهیزات، میزان آلایندگی آن‌ها اندازه گیری می‌شود.
مدیرعامل ستاد معاینه خودرو‌های تهران افزود: پلیس راهور در این بررسی، خودروی آلاینده و دودزا را جریمه و با کنترل آنلاین معاینه فنی خودروها، درصورت مردودی درآزمون، معاینه فنی آن را باطل می‌کند.
شادی مالکی گفت: واحد‌های کنترل آلایندگی کنار جاده‌ای مجهز به تجهیزات آزمون آلایندگی برای خودرو‌های سبک و سنگین هستند و کارشناسان پس از کنترل وضع انتشار آلایندگی خودروها، مواردی از ظاهر وسیله نقلیه که مربوط به ایمنی است مانند سلامت چراغ‌های اخطار، کمربند ایمنی، نداشتن روغن سوزی (دود آبی)، وضع لاستیک‌ها را کنترل می‌کنند.
مدیرعامل ستاد معاینه خودرو‌های تهران افزود: در نهایت پلیس معاینه فنی وسیله نقلیه را درصورت داشتن هرگونه نقص یا تغییر در وضع ظاهری و فنی که موجب کاهش ایمنی یا انتشار بیش از حد مجاز گاز‌های آلاینده هوا و صدا می‌شود، ابطال می‌کند.
شادی مالکی گفت: بنابر آخرین سیاهه انتشار شهرداری تهران، منابع متحرک در تولید آلاینده‌های گازی سهم ۸۳ درصدی و در تولید ذرات معلق سهم ۶۱ درصدی دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :