19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن شدید حمایت تمام عیار نظامی آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه فلسطین، بر لزوم پاسخگو کردن کشورهای گروه ۷ به دلیل مشارکت در جنایت جنگی و نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی تاکید کرد.
ناصر کنعانی در گفتگویی در واکنش به بیانیه اجلاس مجازی سران گروه هفت اظهار داشت: همانگونه که بارها اعلام گردید، سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.
وی تصریح کرد: فعالیت های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف، صلح‌آمیز و در چارچوب حقوق و تعهدات ایران وفق پیمان منع اشاعه هسته‌ای است. در این راستا جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خود را انجام داده و این موضوع نیز بارها به تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر نقش مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه، خاطرنشان ساخت: ادعاهای مطرح شده از سوی گروه ۷ به یک طنز تلخ تاریخی شباهت دارد، چرا که برخی اعضای این گروه با سابقه تاریک استعمارگری، طراحی و اجرای سیاست‌های مخرب و مداخله جویانه و نیز اقدامات نظامی در غرب آسیا و دیگر مناطق جغرافیایی، مسبب اصلی بی‌ثباتی و ناامنی، نه فقط در منطقه، که در سراسر جهان هستند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بارها به صراحت اعلام‌ شده است که گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخ گویی به جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم کودک‌کُش صهیونیستی به تشخیص خود و بر اساس اصول و اولویت‌ها و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند و از کسی دستور نمی گیرند.
کنعانی با محکوم کردن شدید حمایت تمام عیار نظامی آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه فلسطین، بر لزوم پاسخگو کردن این کشورها به دلیل مشارکت در جنایت جنگی و نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی تاکید کرد و افزود، گروه ۷ صرفا با محکوم کردن چند صهیونیست شهرک نشین، نمی تواند از مسئولیت خود و شراکت و حمایت تمام عیار از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی شانه خالی کند.
  • نویسنده :
  • منبع :