19 دی: رییس دیوان محاسبات با بیان اینکه تمامی حساب‌ها و گردش‌های مالی دستگاه‌های اجرایی به صورت لحظه‌ای و برخط، تحت رصد این نهاد نظارتی است، گفت: دیوان محاسبات در برخورد با تخلفات مالی قاطعیت دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، رئیس کل دیوان محاسبات کشور به مناسبت روز حسابدار در بیستمین نشست تخصصی مدیران مالی و عاملان ذی حساب یگان های فراجا حاضر شد.
سید احمد رضا دستغیب با قدردانی از دست اندرکاران حوزه مالی و ذی حسابی فرماندهی نیروی انتظامی، اظهار داشت: برگزاری چنین نشست های افزون بر افزایش تعاملات و هم افزایی ها، موجب تشریک مساعی و همفکری در حوزه های گوناگون حسابرسی و نظارت مالی را فراهم می آورد.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه معنی نظارت موثر، پیشگیری است نه مچ گیری، افزود: افشای اطلاعات در راستای پیشبرد نظارت موثر و شفافیت، کارایی درون سازمانی را به نحو قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه در مجموعه فراجا شاهد انضباط مالی قابل قبولی هستیم، بیان داشت: بعضاً ملاحظه می شود که ضعف در حوزه آموزش و فقدان دانش، منجر به اتخاذ تصمیماتی اشتباه می شود؛ از این رو بر دستگاه های نظارتی همچون دیوان محاسبات فرض است تا با آموزش به هنگام مدیران و دست اندرکاران، مانع از بروز چنین رخدادهایی شوند.
ارائه دقیق، صحیح و صحت سنجی شده اطلاعات مالی از دیگر مواردی بود که رئیس کل دیوان محاسبات کشور بر آن تاکید کرد و گفت: باید مراقبت کنیم که سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی با نشر اخبار نادرست و ارقام غیرواقعی از تخلفات مالی، خدشه دار نشود.
رئیس کل دیوان محاسبات با بیان اینکه تمامی حساب ها و گردش های مالی دستگاه های اجرایی بصورت لحظه ای و برخط، تحت رصد این نهاد نظارتی است، گفت: دیوان محاسبات در برخورد با تخلفات مالی قاطعیت دارد و تلاش داریم تا اثر بازدارندگی در اجرای احکام و آرای صادره از طرف دادسرا را نیز با جدیت دنبال کنیم.
دستغیب در خاتمه اظهار داشت: دیوان محاسبات به دنبال مداخله در عملیات اجرایی دستگاه ها نیست و بر آن است تا با پرهیز از نظارت های پسینی و پیشگیری از وقوع تخلفات، کمک حال مدیران و تصمیم سازان باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :