19 دی: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش مجلس این است که بودجه‌ای به تصویب برسد که بین منابع و مصارف آن همخوانی وجود داشته باشد و به عبارت دیگر بودجه‌ای واقعی تصویب شود که گره‌گشای مشکلات مردم در کف جامعه باشد.
اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: امسال برای اولین بار ساختار بودجه تغییر کرده است و دولت در دو مرحله بودجه را به مجلس می آورد. بر اساس تغییراتی که در آئین نامه داخلی مجلس انجام شده است، یکبار در ابتدای آبان ماه هر سال، دولت بخش اول بودجه را به مجلس می آورد و در مرحله دوم، جداول بودجه به مجلس می آید. بدین ترتیب جداول بودجه نیز مورد بررسی قرار گرفته و دیگر کسی نمی تواند در جداول دست ببرد.
وی در ادامه اظهار کرد: اصل لایحه بودجه از سوی دولت تهیه و به مجلس ارسال می شود اما بعضا شاهد هستیم در ایام بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق و مجلس، برخی دستگاه ها و سازمان ها به مجلس می آیند و بعضا برای افزایش بودجه خود چانه‌زنی می کنند اما قطعا نمایندگان مجلس تلاش خواهند کرد که بودجه ای واقع بینانه به تصویب مجلس برسد.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه حاکم برای تنظیم لایحه بودجه باید احکام برنامه هفتم توسعه باشد، تصریح کرد: قطعا در جریان بررسی بودجه در مجلس تغییراتی هم در بخش درآمدی و هم در بخش هزینه ای به وجود خواهد آمد اما تلاش ما این است که بودجه ای به تصویب مجلس برسد که بین منابع و مصارف آن همخوانی وجود داشته باشد و به عبارت دیگر بودجه ای واقعی تصویب شود.
حسین زهی در پایان با بیان اینکه امروز به مشکلات و معضلات کف جامعه آگاه هستیم، تاکید کرد: در بودجه ای که در مجلس تصویب می شود باید معیشت مردم لحاظ شود. یکی از راه های مهار تورم و جلوگیری از افزایش قیمت ها تصویب بودجه ای واقعی در مجلس است چراکه در غیر اینصورت شاهد کسری بودجه و آثار تورمی آن در کف جامعه خواهیم بود.

  • نویسنده :
  • منبع :