19 دی: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۱ آذرماه در صحن مجلس به رأی گذاشته می شود.
روح الله متفکر آزاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۱ آذرماه در صحن مجلس به رأی گذاشته می شود.
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در صورت تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس، نمایندگان طبق ‌آیین نامه جدید پنج روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در سیستم بارگذاری کنند و پس از آن نیز کمیسیونهای تخصصی به مدت پنج روز لایحه بودجه را مورد رسیدگی قرار می دهند.
وی افزود: پس از بررسی پنج روزه بودجه در کمیسیونهای تخصصی مجلس کمیسیونها گزارش پیشنهادات خود را برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارائه خواهند کرد.
متفکر آزاد خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق نیز یک هفته فرصت دارد تا لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دهد که این فرصت یک هفته ای طبق آیین‌نامه قابل تمدید است.
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: این تغییر در زمانبندی بررسی بودجه به خاطر ارائه دو مرحله ای لایحه بودجه به مجلس است و در زمان ارائه بخش دوم لایحه بودجه به مجلس نیز کمیسیونها برای بررسی لایحه تشکیل جلسه خواهند داد.
علاوه بر این احمد راستینه عضو کمیسیون تلفیق بودجه نیز در گفتگو با ایرنا، اعلام کرد که کلیات لایحه بودجه پس از بررسی در کمیسیون تلفیق، روز دوشنبه (۲۰آذر) در این کمیسیون به رای گذاشته خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :