19 دی: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از جلسات متعدد رئیس مجلس با مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تعیین تکلیف طرح شفافیت خبر داد.
محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد سرنوشت طرح شفایت قوای سه‌گانه گفت: رئیس مجلس جلسات زیادی را با مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب طرح شفافیت برگزار کرده است.
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در همین راستا و با هدف رفع موارد اختلافی بین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه، اعضای کمیسیون شوراهای مجلس نیز جلساتی را با اعضای مجمع داشته اند.
محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس نیز در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به این مطلب درمورد جزئیات مذاکرات این کمیسیون با مجمع تشخیص پیرامون طرح شفافیت افزود: در مذاکرات انجام شده بنابر این شده تا برخی مواد طرح شفافیت مانند شفافیت جلسات مجمع تشخیص مصلت نظام و هیأت عالی نظارت و شفافیت تعداد دیگری از هیأتها از طرح حذف شود تا با اعمال این اصلاحات به تایید شورای نگهبان برسد.
وی ادامه داد: لذا برررسی این طرح هفته جاری در دستور کار کمیسیون شوراها قرار دارد تا اصلاحات مورد نظر اعمال شده و پس از تصویب در کمیسیون و صحن مجلس، مجددا برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شود.
گفتنی است؛ با وجود گذشت بیش از یک سال و نیم از تصویب کلیات طرح دوفوریتی «شفافیت قوای سه‌گانه» در صحن مجلس، سرانجام این طرح همچنان در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :