19 دی: دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر با بیان تلاش فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ برای اخذ مجوز ارسال کمک‌های بشردوستانه، یادآور شد: ارسال محموله‌های بشردوستانه ایران به غزه در گرو مجوز وزارت امور خارجه مصر است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ جاگان چاپاگان دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در نامه‌ای در پاسخ به نامه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، نوشت: از جمعیت هلال‌احمر ایران و مردم جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش‌های بی‌شائبه‌تان برای تامین کمک‌های بشردوستانه که بسیار مورد نیاز بحران غزه است، تشکر و قدردانی می‌کنیم.
وی ادامه داد: دفتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر با کمک نمایندگی فدراسیون بین‌المللی در ایران و همچنین تیم‌های لجستیک در حال هماهنگی به منظور یافتن راه ‌حل‌های ممکن در زمینه ارسال کمک‌ها و احداث ٣ بیمارستان سیار است. همچنین ما روزانه مشغول هماهنگی با رئیس جمعیت هلال احمر مصر به منظور لغو فرآیند اخذ روادید و فراهم نمودن امکانات تحویل کمک از سوی ایران هستیم.
وی افزود: واضح و مشخص است، فعال اصلی که قادر به دادن چراغ سبز به تلاش‌های مشترک ما جهت ارسال و ترخیص محموله‌های بشردوستانه و حضور کارشناسان است، وزارت امور خارجه مصر است؛ لذا، موجب امتنان خواهد بود که از یکدیگر با انجام دو اقدام حمایت کنیم. از کمک‌های سخاوتمندانه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران و علاوه بر آن حمایت و پشتیبانی به موقع از مردم غزه تشکر می‌کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :